Antena 3 CNN Life Știinţă O gaură neagră imensă, ascunsă într-una dintre cele mai studiate zone ale cerului. Cum a fost descoperită

O gaură neagră care crește rapid a fost găsită în universul timpuriu și ar putea dezvălui secretele cosmosului, spun oamenii de știință. Era plasată într-una dintre cele mai studiate zone ale cerului.

Sursa foto: Pixabay.com
de Cerasela Stafie    |    13 Apr 2022   •   23:41

Obiectul misterios a fost ascuns. Acum ar putea face lumină printre misterele cosmosului, ajutând cercetătorii să înțeleagă galaxiile și găurile negre.

A existat la doar 750 de milioane de ani după Big Bang, potrivit noii cercetări, care a folosit date de la Telescopul Spațial Hubble pentru a identifica obiectul vast, dar ascuns, care a fost numit GNz7q.

A fost observat pentru prima dată când cercetătorii au văzut, în datele telescopului Hubble, că exista o sursă compactă de lumină ultravioletă. Nu putea fi rezultatul unei galaxii, dar arăta ca radiația care iese din materiale când acestea cad într-o gaură neagră.

Oamenii de știință au teoretizat și simulat astfel de găuri negre, care cresc în galaxiile timpurii care formează stele. Dar nu au fost observate direct până acum.

”Analiza noastră sugerează că GNz7q este primul exemplu de gaură neagră cu creștere rapidă în miezul prăfuit al unei galaxii cu explozie stelară, într-o epocă apropiată de cea mai timpurie gaură neagră supermasivă cunoscută în univers”, a spus Seiji Fujimoto, astronom la Niels Bohr, institutul Universității din Copenhaga și autor principal al unei lucrări despre această descoperire.

”Proprietățile obiectului din spectrul electromagnetic sunt în acord cu predicțiile din simulările teoretice,” a adăugat. Gaura neagră ar putea fi o verigă lipsă între găurile negre supermasive și nucleele foarte timpurii ale galaxiilor care formează stelele din care se crede că se formează.

”GNz7q oferă o legătură directă între aceste două populații rare și oferă o nouă cale spre înțelegerea creșterii rapide a găurilor negre supermasive în primele zile ale universului. Descoperirea noastră oferă un exemplu de precursori ai găurilor negre supermasive pe care le observăm în epocile ulterioare”, a spus Fujimoto.

Articolul care descrie descoperirile este publicat în revista Nature, dar și pe site-ul NASA.

Ministrul Mediului explicaţii cu privire la praful saharian