Preţul pentru produsele alimentare și nealimentare este în medie cu 21% mai mare în Capitală față de alte zone ale tarii. Analiștii spun că o explicație pentru această diferență de prețuri, este dată de sortimentaţia diferită a produselor din magazinele din Bucureşti faţă de cele din restul ţării.
De asemenea, vânzările au scăzut cu 3,7%, în Capitala în primele 2 luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În oraşele medii şi mari vânzările au crescut cu 6,3%, iar în mediul rural și în orasele mici cu 14%. Totodată, importanţa promoţiilor este crescută pentru toate zonele ţării, mai puţin pentru Bucureşti.
Ponderea cea mai mare a promoțiilor se regăseşte în comunităţile urbane mici şi în mediul rural. În orasele mari si medii, 21,9% dintre vânzari sunt generate de produse la promoţie, în timp ce în mediul rural şi în oraşele mici procentul ajunge la 24%.
La nivel naţional, în lunile ianuarie şi februarie 2021, retailerii au vândut mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Grupele de produse unde s-a observat o creştere semnificativă sunt: mâncarea pentru animale 21,7%, băuturile alcoolice 17,5% şi mâncarea semi şi gata preparată 13,1%.