Timp
de câţiva ani, mai mulţi psihologi americani au folosit copii
din şase orfelinate din România pentru a verifica teoria
conform căreia, copiii instituţionalizaţi sunt mai puţin
inteligenţi decât cei care cresc în familiile lor
biologice sau în familii adoptive. Studiul a început în
anul 2000 şi a fost realizat pe un eşantion de 136 de copii.
Concluziile acestui studiu, unic în lume, au fost prezentate
în cotidianul New York Times şi preluate apoi de revista
Science. Oamenii de ştiinţă americani au demonstrat că acei
copii care au fost daţi în grija asistenţilor maternali, cât
şi cei care au fost preluaţi de familii adoptive au înregistrat
rezultate mai bune la testele la care au fost supuşi decât cei
care au rămas în continuare în centrele
instituţionalizate.
Cel mai mare progres a fost înregistrat
la acei copii care au fost luaţi din centre şi daţi spre adopţie
înainte de vârsta de doi ani. ''Acest studiu este
important pentru că ne oferă date obiective pentru a susţine că,
în cazul în care sunt permise adopţiile internaţionale,
atunci este o idee bună ca aceste adopţii să se facă de la o
vârstă cât mai mică'', a comentat Seth Pollak, psiholog
la University of Wisconsin.În ultimii ani, mai multe ţări,
printre care şi România, au interzis sau au restricţionat
masiv procesul de adopţie internaţională al copiilor, mai noteazã
New York Times. În alte ţări, procedurile de adopţie se pot
întinde pe perioade lungi de timp de la câteva luni la
ani. În 2006, familile americane au adoptat 20.679 de copii din
străinătate, mai mult de jumătate dintre aceştia din China,
Guatemala sau Rusia.
Antena3.ro