Managerul Palatului Culturii, Andrei Apreotesei, a dat startul campaniei ''Rubens la Palat'', în cadrul căreia iubitorii de artă pot admira pictura în ulei ''Cezar primind capul lui Pompei''. Lucrarea, veche de peste 400 de ani, a fost realizată de pictorul Peter Paul Rubens (1577-1640) și este înregistrată în patrimoniul Muzeului de Artă ieșean cu numărul de inventar 1, scrie Agerpres.
''Ne dorim să atragem cât mai mulți vizitatori la această lucrare, să vină să o admire și să spună și altora că nu trebuie să plece până în Olanda să-l găsească pe Rubens. În timpul procesului de evaluare, acest tablou ne-a dezvăluit un secret: este una dintre cele mai mari lucrări realizate de celebrul artist flamand. Este cel mai scump tablou din România, conform experților atestați de Ministerul Culturii, valoarea sa fiind de 40 de milioane de euro. Ne bucură să intrăm în această categorie frumoasă alături de Muzeul Brukenthal, alături de Muzeul Național de Artă a României. Vorbim de o lucrare veche de patru secole. Așadar, încercăm să îi asigurăm cele mai bune condiții de microclimat'', a declarat, miercuri, Andrei Apreotesei.
Pictura s-a numărat printre cele 12 tablouri pe pânză achiziționate de pașoptistul Scarlat Vârnav, în 1845, din capitala Franței, la o licitație a colecției marchizului Aguado de Las Marismas.
''Această lucrare a pictorului flamand Peter Paul Rubens impresionează prin dramatism, în primul rând. Este un moment de referință al istoriei artei. Pictura flamandă este în general un moment care propune un mesaj excepțional prin tensiunea interioară a compozițiilor, prin mesaj, prin operă, prin tot ceea ce înseamnă compoziție. Lucrarea impresionează nu doar prin colorit, nu doar prin compoziție. Ceea ce reprezintă punctul forte al unei astfel de lucrări, așa cum se întâmplă în multe alte lucrări care îi aparțin lui Rubens, este tensiunea interioară. Barocul impresionează prin această exuberanță, prin tensiune, prin dramatism, prin capacitatea de a invita privitorul să facă parte componentă din lucrare. Or, această invitație o resimte fiecare privitor în fața unei opere de mare valoare, așa cum se întâmplă și în cazul de față. Suntem privilegiați să avem această ocazie de a ne afla în fața lucrării unui maestru, pe care altfel l-am fi întâlnit în marile muzee ale lumii'', a declarat Adrian Stoleriu, decanul Facultății de Arte Vizuale și Design din cadrul UAGE Iași.