Antena 3 CNN Actualitate Directorul CFR, despre mecanicul trenului de călători implicat în accidentul feroviar de la Teleorman: ”El e vinovat. A trecut pe roșu”

Directorul CFR, despre mecanicul trenului de călători implicat în accidentul feroviar de la Teleorman: ”El e vinovat. A trecut pe roșu”

Andreea Ştefan
1 minut de citit Publicat la 10:13 14 Mar 2023 Modificat la 10:13 14 Mar 2023
director cfr mecanic tren calatori accident feroviar teleorman
Directorul CFR, despre mecanicul trenului de călători implicat în accidentul feroviar de la Teleorman: ”El e vinovat. A trecut pe roșu” Sursa foto: Antena 3 CNN

”Noutăți nu pot să apară. Este Comisia de Anchetă care analizează toate elementele locomotivelor, trenurilor și toate cele. Din constatările de ieri, a ieșit că mecanicul, conform instrucțiilor în vigoare, roșu ordonă oprirea imediată, el a încercat să depășească controlat și a făcut această eroare care a dus unde a dus.

Nu este o noutate că mecanicii au aceste instrucții de serviciu după care se ghidează. Nu-ți trebuie multă experiență să știi că la semnalul roșu, la semnalizare roșie, acest semnal îți ordonă oprirea imediată. A neglijat acest semnal, va spune el din ce motive l-a neglijat și cum l-a neglijat.

Dacă intra și nu acționa depășirea controlată, intrau în acțiune sistemele de siguranță și îl frânau cu mult înainte de trenul de marfă. El a acționat această depășire controlată, drept pentru care s-au anulat sistemele de siguranță și a mers pe manual până a văzut și a frânat trenul.

(...) Nu există mecanic tânăr, mecanic în vârstă, mecanic cu mai multă sau mai puțină experiență. Există mecanic de drum, care are toate autorizațiile necesare, toate verificările: medicală, psihologică și tehnică. Este un mecanic de drum, așa se numesc.

Citește și: Accidentul feroviar din Teleorman: motivul pentru care mecanicul trenului de călători a intrat pe roșu fără să frâneze

Nu există căi secundare, căi principale. Noi trebuie să avem aceeași prioritate pentru toți călătorii. Când circulă pe linii secundare, când circulă pe linii principale, ei trebuie protejați în același fel.

De aici încolo, intrăm în speculații. S-a vorbit mult despre orele de odihnă, despre condițiile în care se odihnesc mecanicii. (...) Sunt directori de regională care au dat mai multă atenție condițiilor de odihnă. O să facem și noi niște controale în perioada următoare.

(...) În ceea ce privește acest eveniment, nu putem imputa nimic infrastructurii feroviare. Era semnalizată, trenul a corespuns la toate probele de frână. După ce se va termina raportul Agenției de Investigare, vinovați, probabil că vă trebuia să plătească absolut tot ce s-a întâmplat acolo”, a declarat Traian Preoteasa, directorul CFR.

×
x close