Sfat de sănătate. Cum arată meniul perfect pentru masa de Paşte, după perioada de sedentarism

de M.Z.    |    17 Apr 2020   •   09:49
Sfat de sănătate. Cum arată meniul perfect pentru masa de Paşte, după perioada de sedentarism Antena 3

Paştele va fi anul acesta un pic mai atipic, din cauza restricţiilor impuse în perioada pandemiei de coronavirus, iar meniul va trebui să fie şi el adaptat, având în vedere că în această perioadă am stat mai mult în casă. Astfel, poate am adăugat nişte kilograme în plus, motiv pentru care maşa de Paşte ar fi bine să fie puţin mai săracă în calorii. Ce este de făcut, ne spune medicul nutriţionist Simona Carniciu.

"E bine să mâncăm clasic, dar adaptat, în aşa fel încât să fie mai slab caloric. Adică, să avem cele două categorii principale: carnea (de miel, ied sau după preferinţă) şi partea de legume şi verdeţuri. Trebuie să avem grijă ca fiecare masă să aibă o porţie consistentă de legume şi salată, mai ales după această perioadă de stat în casă, de sedentarism", ne-a sfătuit medicul nutriţionist Simona Carniciu, vineri, la rubrica ”Sfat de sănătate cu Andreea Cigolea”, de la Antena 3.

În ce priveşte ouăle, e bine să ne limităm la 2-3 maxim pe zi şi consumate alături de o porţie de legume proaspete (ridichi, castraveţi, ceapă verde).

Combinaţii ideale pentru organism

- dacă avem o porţie de fructe, trebuie să o mâncăm la o distanţă de două ore de la masă
- dacă mâncăm 1-2 felii de cozonac, la fel, la o distanţă de masa principală
- nu amestecăm carne cu ouă şi lactate, la aceeaşi masă
- carnea de miel se consumă cu precauţie, nu numai că e grasă, dar cu precauţie la persoanele cu gută. Se mănâncă cu multe legume, ca să fie mai uşor de digerat
- cozonacul se poate asocia cu sana, kefit, iaurt, dar nu cu lapte

De ce nu e bine să mâncăm cozonac cu lapte

Sfat de sănătate. Meniul perfect pentru masa de Paşte

Parteneri
x close