Antena 3 CNN Economic Auto Audi a depășit BMW, devenind cel mai bine vândut producător de automobile de lux din lume

Audi a depășit BMW, devenind cel mai bine vândut producător de automobile de lux din lume

Audi a depășit BMW, devenind cel mai bine vândut producător de automobile de lux din lume
11 Mar 2014   •   15:03

Audi AG a livrat mai multe mașini decât Bayerische Motoren Werke AG (BMW) în primele două luni din 2014, devenind cel mai bine vândut producător de automobile de lux din lume, transmite AGERPRES.

În perioada ianuarie - februarie 2014, Audi a vândut 242.400 de vehicule, cu 383 mai multe decât brandul BMW.

Audi, divizie a Volkswagen (VW), va introduce anul acesta 17 noi modele sau va restiliza altele, inclusiv modelul sport TT, pentru a-și menține poziția de lider pe segmentul automobilelor de lux. Lansările fac parte din planul de investiții pe următorii cinci ani, în valoare de 22 miliarde de euro, prin care Audi vrea să devină producătorul de automobile de lux cu cele mai mari vânzări anuale din lume.

Aceste modele ar putea ajuta BMW să-și mențină poziția de lider pe segmentul automobilelor de lux în 2014, pentru al zecelea an consecutiv.

Compania IHS Automotive estimează că BMW va vinde 1,77 milioane de mașini, depășind Audi, care va livra 1,66 milioane, și Mercedes, cu 1,56 milioane. Cheltuielile pentru dezvoltarea de noi vehicule și extinderea capacității de producție au dus la scăderea profitului operațional al Audi cu 6,2% în 2013, la 5,03 miliarde de euro, chiar dacă veniturile au urcat cu 2,3%.

Anul trecut, BMW, care comercializează brandurile BMW, Mini și Rolls-Royce, a înregistrat o creștere a vânzărilor de 6,4%, la 1,96 milioane de vehicule, pe fondul majorării cererii în China și SUA.

Audi a raportat creșterea cu 8,3% a vânzărilor globale în 2013, la nivelul record de 1,58 milioane de vehicule, în timp ce Mercedes, care în 2005 a pierdut titlul de cel mai mare producător mondial de automobile de lux în favoarea BMW, a livrat 1,46 milioane de vehicule anul trecut, în creștere cu 11% față de 2012.

BMW vrea să răspundă provocărilor venite din partea Volkswagen AG (care deține brandul Audi) și Daimler AG (care deține brandul Mercedes-Benz) prin introducerea a 25 de modele începând din 2014, inclusiv a 10 vehicule care nu au predecesor, cum este Rolls-Royce Wraith.



×
Subiecte în articol: audi BMW vanzari
Parteneri
Cod galben de ploi, ninsoare şi vânt. Se strică vremea în toată ţara
x close