În total, în perioada ianuarie-iunie 2013, Dacia a vândut 44.923 de autoturisme în Franţa, faţă de 41.179 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, în iunie 2013 vânzările Dacia au înregistrat un declin de 20,2%, la 7.748 unităţi, de la 9.706 unităţi în iunie 2012.
Înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au înregistrat luna trecută o scădere de 9% până la 190.199 unităţi, după un declin de 10,3% în mai.
În timp ce vânzările PSA, cel mai mare constructor auto francez, au scăzut cu 9,5% până la 57.692 de unităţi, vânzările grupului Renault au înregistrat un declin de 3,6% până la 48.173 unităţi, după un recul de 16,5% în mai.
Dintre companiile auto străine, cele mai mari scăderi s-au înregistrat la General Motors (31,4%), Hyundai (22,7%), Nissan (17%) şi BMW (15,9%), în timp ce înmatriculările Fiat au crescut cu 20,4%.
Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) şi-a reafirmat estimarea privind un declin de 8% al vânzărilor auto în acest an, apreciind că probabil piaţa auto franceză este acum la cel mai redus nivel.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999.
Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Ştiri video recomandate