Antena 3 CNN Economic Biz News Berceanu: Banii europeni nu sunt suficienţi pentru autostrăzi. Exproprierile costă dublu cât proiectul

Berceanu: Banii europeni nu sunt suficienţi pentru autostrăzi. Exproprierile costă dublu cât proiectul

Berceanu: Banii europeni nu sunt suficienţi pentru autostrăzi. Exproprierile costă dublu cât proiectul
Sursa foto: radu berceanu
09 Mar 2009   •   02:26

Ministrul transporturilor şi infrastructurii Radu Berceanu a declarat că fondurile europene nu sunt suficiente pentru a construi autostrăzi, deoarece pentru anumite proiecte trebuie cumpărate terenuri care, în unele cazuri, costă de două ori mai mult decât proiectul.

"Trebuie să se înţeleagă că nu este posibil să construim autostrăzi doar cu bani europeni. Nu sunt puţini un miliard şi ceva de euro de la UE pentru autostrăzi care sunt prevăzuţi în planul septuar al UE 2007-2013, însă pentru unele proiecte este nevoie ca noi să dăm mulţi bani pentru cumpărarea terenurilor, iar după aceea să înceapă construcţia. Ca exemplu, dacă un proiect de autostradă costă 100 de milioane de euro, UE alocă 85 de milioane euro şi România 15 milioane euro. La contribuţia României se adaugă şi despăgubirile pentru exproprieri, care costă de două ori mai mult decât autostrada , a exemplificat Berceanu, citat de Newsin.

Pe de altă parte, Berceanu, a declarat că lucrează la un plan naţional pentru autostrăzi care va fi prezentat peste circa trei săptămâni.
"Intenţionăm să propunem un program de autostrăzi în România, de fapt un plan naţional, ca cel pentru educaţie, care să fie semnat şi aprobat de către toată lumea. Avem nevoie de înţelegere naţională" a spus Radu Berceanu.
Acesta a precizat că planul ar urma să fie prezentat în aproximativ trei săptămâni, după ce va fi supus spre analiză factorilor decizionali.
Berceanu a explicat că este vorba de realizarea unor porţiuni foarte complicate şi foarte scumpe de autostrăzi ? cum ar fi Sibiu - Piteşti sau Sibiu - Rm.Vâlcea, care trec prin munţi, tuneluri, viaducte ? prin concesiune către consorţii internaţionale care sunt interesate.
Acesta a mai afirmat că aceste consorţii ar lua la pachet şi porţiuni deja existente, pe care le vor administra pe 20-25 de ani, după cum vor fi ofertele şi licitaţiile internaţionale care vor fi organizate.
Potrivit lui Berceanu, dacă se va reuşi schimbarea parţială a finanţării prin concesiuni, prin atragerea de alte fonduri, atunci vor rămâne mulţi bani care ar putea fi utilizaţi pentru drumurile naţionale.
Antena3.ro

×
Parteneri
Situaţie critică în Slănic Prahova: o stradă s-a surpat! ISU intervine
x close