2010, anul reducerilor şi magazinelor online

08 Dec 2009   •   14:40
2010, anul reducerilor şi magazinelor online 2010

Anul viitor va fi mai dificil decât 2009 pentru retaileri, o evoluţie favorabilă fiind preconizată pentru reţelele de magazine de tip hard discount şi pentru cele online, apreciază reprezentanţi ai companiilor de profil din România, transmite Mediafax.

"2009 nu va fi un an fericit, nu am încă cifrele finale, dar cred că se va constata o contractare a pieţei de retail şi o împărţire pe mai mulţi jucători. În ceea ce priveşte anul 2010, acesta va fi mai dificil, însă va fi favorabil reţelelor de magazine de tip hard discount, singurul format în care se anunţă investiţii pentru perioada următoare. Aceste reţele, care în ţări precum Franţa, Germania sau ţările nordice au o cotă de piaţă foarte mare, au intrat timid şi în România", spune directorul executiv al Selgros România, Alexandru Vlad.

Acesta crede că produsele respectivelor magazine au preţuri scăzute şi sunt, relativ, bune.


"Odată cu intrarea masivă a acestui tip de magazin pe piaţă, corelată cu o scădere a preţurilor la terenuri în unele zone, peisajul retailerului român se va schimba total. 2010 va fi cu siguranţă primul an în care hard discountul va avea un cuvânt de spus", spuneVlad.

Mai mult, reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) sunt de părere că şi reţelele online vor avea de câştigat.

"Ponderea cifrei de afaceri obţinute din magazinele online a început să fie din ce în ce mai mare", a declarat Adrian Manolache, secretar general al AMRCR.


Principalii jucători din sectorul de discount din România sunt Profi, Pludi Market, Rewe şi MiniMax Discount.
Antena3.ro

Alegeri 2020
Parteneri
x close