În cel mult o lună, în
plină perioadă de concedii, societăţile de asigurări trebuie să
găsească 100.000 de agenţi care să le atragă mulţi clienţi.
Vânătoarea de candidaţi pentru agenţi care se vor ocupa de
pensiile private deja a început. Ca să atragă mai mulţi
clienţi, firmele de asigurări îşi plătesc agenţii de
marketing cu peste 1.000 de euro lunar. De la 1 septembrie, toţi
tinerii până în 35 de ani sunt obligaţi să contribuie
la fondurile de pensii private.
Pentru aceste joburi sunt vizaţi
studenţii, dar şi persoanele trecute de prima tinereţe, care vor
să câştige un ban în plus. Câştigurile pot fi
mai mari sau mai mici faţă de salariul promis, în funcţie de
numărul de contracte pe care le aduc societăţii de asigurări.
Pentru a fi cât mai eficienţi, cei selectaţi vor participa la
cursuri de pregătire organizate de administratorul fondului.
Până acum, au fost autorizaţi
peste 6.000 de agenţi de marketing. Pentru fiecare vânzare,
agenţii vor primi comisioane care variază între 10 şi 25 de
euro. Numărul de salariaţi care vor contribui la pensiile private
este estimat la 3,5 milioane, inclusiv cei din grupa de vârstă
35 - 45 de ani.
Observator