Canicula a dus la creşterea vânzărilor de răcoritoare

22 Aug 2007   •   05:41
Canicula a dus la creşterea vânzărilor de răcoritoare
Temperaturile ridicate au adus după ele şi creşterea vânzărilor la răcoritoarea. O arată vânzările tot mai mari de băuturi răcoritoare. Vara fierbinte de anul trecut a adus câştiguri substanţiale producătorilor de răcoritoare, care au avut un profit de ordinul sutelor de milioane de euro. Principalii imbuteliatori de băuturi răcoritoare de pe piaţa românească, Coca-Cola HBC România, Quadrant Amroq Beverages şi European Drinks, au raportat în 2006 afaceri cumulate de 2,353 miliarde de lei (667,7 milioane de euro), în avans cu 24% faţă de vânzările din 2005. Cele trei companii consemnaseră în 2005 afaceri de 1,897 miliarde de lei (523,6 milioane de euro).

Piaţa românească de băuturi răcoritoare, care include băuturile carbonatate, băuturi necarbonatate, apă minerală şi ice tea, va creşte în volum anul acesta cu circa 6%, la 2,5 miliarde de litri, potrivit directorului de marketing al QAB, Eusebiu Mărgăşoiu. Din totalul pieţei, aproximativ 45% reprezintă băuturile carbonatate, 43% - apă minerală, 10% - băuturile necarbonatate, iar băuturile energizante, ice tea, ice coffee şi băuturile funcţionale acoperă împreuna circa 2%.

Antena3.ro

ExitPOLL
x close