Internetul fără fir este o afacere
bănoasă dar scumpă. Numai taxa de licenţă costă un milion de
euro. Suma este mare pentru orice companie dar reprezintă o nimica
toata faţă de profitul obţinut din internet la nivel naţional.
Pentru internetul fără fir miza o reprezintă satele, iar marile
companii se bat să pună mâna pe o afacere care le poate
creşte substanţial numărul de clienţi.
"Vom încerca să acoperim
zone ale ţării pe care nu le puteam deservi folosind tehnologiile de
care dispunem în acest moment. Imediat ce vom primi licenţa,
vom începe construcţia reţelei de comunicare", a
declarat Cristina Popescu, director comunicare Romtelecom.
Romtelecom atacă noi poziţii pe piaţă
încearcând să-şi recupereze clienţii pierduţi în
ultimii doi ani pe telefonia fixă. O bătălie dură cu cu un cost
pe măsură. Companiile se vor arunca în promoţii care mai de
care mai costisitoare. Nu este exclus ca-n perioada următoare, piaţa
să fie împărţită între două mari promoţii: "vă dăm telefon dacă luaţi internet" sau "luaţi
internet şi vă dăm şi telefon".
Şefii marilor companii spun că pe
termen lung profitul e asigurat atâta vreme cât
serviciile oferite şi promoţiile pot să le aducă suficient de
mulţi clienţi. Războiul va avea sigur şi victime. Pe piaţa de
profil se vorbeşte deja despre posibile preluări ale unor companii
care nu vor putea face faţă competiţiei. Un lucru rămâne
cert - cel mai avantajat din această luptă va ieşi utilizatorul de
internet.
Observator