Fotbalul nu mai este o pasiune exclusiv
masculină. Femeile joacă şi ele un rol important la UEFA EURO
2008, contribuind cu cel puţin 140 de milioane de euro la creşterea
cheltuielilor din jurul campionatului, se arată într-un studiu
realizat de MasterCard, sponsor oficial înca din 1992 al
Campionatului European de Fotbal UEFA EURO 2008.
Femeile determină o creştere economică echivalentă cu peste 4
milioane de euro per meci, se arată în studiu. Suma include
cheltuielile făcute de femei pentru produse care au legătură cu
fotbalul, cum ar fi mâncarea, bauturile, cazarea, transportul
şi televizoarele. De asemenea, studiul arată că femeile tind să
cheltuiască mai mult la shopping, pe vacanţe şi distracţii, în
timpul desfăşurarii UEFA EURO 2008.
Studiul arată că
femeile pasionate de fotbal sunt mai tentate decât bărbaţii
să cumpere şi să participe activ la competiţii. Jucătorii de
fotbal de top sunt acum modele care au pătruns pe numeroase pieţe
accesibile femeilor, determinând vânzarea unor obiecte
cum sunt posterele şi revistele care prezintă viaţa personală a
fotbaliştilor.
De la începutul UEFA EURO 2008, femeile pasionate de fotbal
au ieşit în evidenţă în mulţimea care se distrează
în Fan Zones din Austria şi Elveţia, înaintea
meciurilor disputate de echipele naţionale. În timp ce
microbistele de la campionat sunt ocupate cu cheltuielile pe tricouri
imprimate, face-painting şi mâncare, femeile care urmăresc
meciurile de acasă influenţează şi ele creşterea vânzărilor
la ziare şi reviste, la tricourile cu chipul fotbaliştilor şi în
baruri, pub-uri sau magazine.
Antena3.ro