
Un calculator, o conexiune la internet şi un card alimentat sunt
ingredientele necesare pentru a scăpa de drumurile prin magazine
pentru cumpărături. Statisticile arată că, ?shoppingul?
online a prins destul de bine la români, iar piaţa s-a
dezvoltat vertiginos. În prezent, poţi să cumperi aproape
orice din faţa calculatorului, de la pâine sau legume până
la electrocasnice de ultimă oră.
În România,
există în acest moment aproximativ 1.500 de magazine online
distribuite în întreaga ţară. Dintre acestea numai 500
au implementată o soluţie de plată online prin card. În
2006, cifra de afaceri din acest domeniu a ajuns la aproape 10
milioane euro. În prima jumătate a lui 2007 s-a cumpărat din
faţa calculatorului de 14,3 milioane euro, iar pentru sfârşitul
anului se estimează o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, de
trei ori mai mult decât anul trecut.
Sistemul de
cumpărături este simplu: intri pe site-ul magazinului, îţi
faci cumpărăturile ca din supermarket, adică le pui în coş,
la final ţi se prezintă nota de plată şi eventualul discount
oferit. În ceea ce priveşte plata, poţi opta pentru achitarea
la domiciliu, atunci când ţi se aduce marfa sau pentru plata
cu cardul, intrând într-o pagină securizată. În
prezent, cea mai utilizată metodă este cea de plată la domiciliu.
Citiţi articolul complet în Gândul