Magazinele de electrocasnice, obligate să vândă în pierdere

21 Ian 2009   •   14:39
Magazinele de electrocasnice, obligate să vândă în pierdere

magazin electronice
Criza economică şi reticenţa românilor în a mai investi în electronice şi electrocasnice a pus comercianţii într-o situaţie grea. Astfel, pentru a nu rămâne cu produsele pe rafturi, ei sunt obligaţi să vândă mai ieftin, uneori chiar sub preţul de achiziţie.
?Piaţa ne impunem să coborâm preţurile sub cele de achiziţie şi vom aplica o strategie de lichidare a stocului, cu o scădere medie de 25% din preţul afişat?, a declarat pentru Gândul Lorand Szarvadi, director general Domo. Acesta sublinia că până nu se scapă de gama veche de produse, modelele noi nu vor fi introduse pe piaţă. Alţi retaileri, precum Flamingo, au anunţat că se vor orienta spre produse mult mai ieftine.
De asemenea, mulţi dintre ei au hotărât închiderea spaţiilor comerciale la care chiria este mult prea mare. De asemenea, pentru lichidare stocului, unii comercianţi au anunţat reduceri de 60% la unele produse.
Până la sfârşitul acestei luni, magazinul Media Galaxy, parte a grupului Altex, din Unirea Shopping Center, ce are o suprafaţă de 6.000 de metri pătraţi va fi închis. Pe lângă acesta, retailerul mai operează şi un magazin Altex în cadrul aceluiaşi centru comercial. Preşedintele grupului, Dan Ostahie, a declarat că angajaţii din acest magazin vor fi mutaţi în altul nou care se va deschide în cartierul Militari. După ce anul trecut a închis câteva magazine neperformante, strategia grupului Altex este de a distribui unităţile de retail din Bucureşti în funcţie de principalele puncte comerciale, cu costuri de operare sustenabile.
Din cauza crizei, Flamingo şi-a amânat planurile de extindere cu până la doi ani.
Antena3.ro

x close