Antena 3 CNN Economic Biz News Business Produsele de lux se vând bine în România

Produsele de lux se vând bine în România

Produsele de lux se vând bine în România
17 Sep 2007   •   08:55

Un studiu asupra pieţei de profil arată că produsele de lux se vând bine în România. O companie de consultanţă a realizat un studiu care arată că, din punctul de vedere al comercializării brand-urilor de lux, România se plasează pe locul al treilea în regiune, după Ucraina şi Bulgaria.

Segmentul din populaţie care are acces la aceste produsele de lux creşte de la an la an, se arată în raportul unei firme de consultanţă financiară preluat de jurnaliştii de la „România Liberă”. Cele mai atractive segmente sunt, în ordinea volumului de vânzări, automobilele, articolele vestimentare şi accesoriile. Imediat după se situează ceasurile, bijuteriile şi parfumurile. În ultimii ani, articolele de IT şi produsele electronice de ultimă generaţie au fost din ce în ce mai căutate.

Reprezentanţii industriei de lux se confruntă însă şi cu o serie de dificutăţi. Valoarea ridicată a chiriilor din Capitală, mai ales pentru zona centrală, determină automat o rată scăzută a profitului. Lipsa forţei de muncă pregătite în domeniu şi educaţia relativ redusă a consumatorilor cu privire la produsele de lux constitue alte impedimente. Falsurile de pe piaţă continuă să ridice însă cele mai mari dificultăţi. Majoritatea consumatorilor nu pot face diferenţa între un produs copiat şi unul original, se mai arată în raport.

Mai mult de jumătate din produsele contrafăcute o constituie obiectele vestimentare, iar pe locul doi se situează parfumurile. Printre produsele piratate se numără şi cele electronice.

Antena 3

×
Parteneri
Metoda prin care românii au păcălit automatele de reciclare
x close