Un
studiu asupra pieţei de profil arată că produsele de lux se vând
bine în România. O companie de consultanţă a realizat
un studiu care arată că, din punctul de vedere al comercializării
brand-urilor de lux, România se plasează pe locul al treilea
în regiune, după Ucraina şi Bulgaria.
Segmentul
din populaţie care are acces la aceste produsele de lux creşte de
la an la an, se arată în raportul unei firme de consultanţă
financiară preluat de jurnaliştii de la „România Liberă”.
Cele mai atractive segmente sunt, în ordinea volumului de
vânzări, automobilele, articolele vestimentare şi
accesoriile. Imediat după se situează ceasurile, bijuteriile şi
parfumurile. În ultimii ani, articolele de IT şi produsele
electronice de ultimă generaţie au fost din ce în ce mai
căutate.
Reprezentanţii
industriei de lux se confruntă însă şi cu o serie de
dificutăţi. Valoarea ridicată a chiriilor din Capitală, mai ales
pentru zona centrală, determină automat o rată scăzută a
profitului. Lipsa forţei de muncă pregătite în domeniu şi
educaţia relativ redusă a consumatorilor cu privire la produsele de
lux constitue alte impedimente. Falsurile de pe piaţă continuă să
ridice însă cele mai mari dificultăţi. Majoritatea
consumatorilor nu pot face diferenţa între un produs copiat şi
unul original, se mai arată în raport.
Mai
mult de jumătate din produsele contrafăcute o constituie obiectele
vestimentare, iar pe locul doi se situează parfumurile. Printre
produsele piratate se numără şi cele electronice.
Antena
3