Comisia
Europeană a avertizat, joi, că ar putea lua măsuri împotriva
operatorilor de telefonie mobilă din Europa care îi taxează
pe utilizatori mai mult decât vorbesc atunci când aceştia
efectuează apeluri în străinătate, transmite AP.
Martin
Selmayr, purtător de cuvânt al Uniunii Europene, a afirmat că
utilizatorii de telefoane mobile sunt taxaţi ?cu o marjă semnificativă? mai mult pentru apelurile în străinătate,
deoarece unii operatori taxează convorbirile la minut şi nu la
secundă. Oficialul UE a declarat că Viviane Reding, comisarul
european pentru societate informaţională şi mass-media, 'ar putea
ataca această problemă' în cadrul proiectelor de lege ce vor
fi prezentate la sfârşitul lunii septembrie.
Operatorii
de telefonie mobilă au suferit anul trecut o lovitură majoră în
momentul în care Cei 27 au plafonat tarifele pentru apelurile
în roaming, ceea ce a făcut ca valoarea facturilor să scadă
cu 60 la sută. Potrivit autorităţilor europene de reglementare,
operatorii din majoritatea statelor membre (75 la sută) îşi
menţin tarifele exact sau doar foarte puţin sub pragul maxim permis
de UE.
Costurile
pentru expedierea sau primirea de mesaje scrise în străinătate
nu prea au fost modificate, chiar dacă, în ansamblu, tarifele
ridicate ale utilizării telefonului mobil în afara ţării de
reşedinţă a utilizatorului au scăzut. Încurajată de
succesul reducerii costurilor apelurilor în roaming, Comisia
Europeană ameninţă acum să impună un plafon şi pentru tarifele
SMS-urilor, ceea ce ar putea duce la o diminuare a preţurilor
SMS-urilor trimise în roaming cu până la 70 la sută. O
măsură în acest sens ar putea fi anunţată în luna
octombrie.
De
asemenea, executivul comunitar ar putea lua măsuri şi împotriva
tarifelor ?puternic exagerate? percepute pentru conectarea la
internet, dacă providerii de internet nu le vor reduce de bună voie
în lunile următoare.
Rezidenţii
UE care călătoresc în afara ţării lor trimit anual
aproximativ 2,5 miliarde de SMS-uri, care îi costă de 10 ori
mai mult decât mesajele trimise în ţară.
Viviane
Reding susţine că aproximativ 97 la sută din preţul fiecărui
mesaj este ?profit pur? pentru operator.
Agerpres