Portalul de ştiri online.WSJ.com rămâne printre puţinele
care permite accesul nelimitat la conţinut numai utilizatorilor înregistraţi.
Imaginea sa se va schimba începând de marţi, pentru a le
permite şi utilizatorilor care nu plătesc accesul la articole care
sunt susţinute prin anunţuri comerciale. Utilizatorii
neînregistraţi vor vedea o pagină total diferită de cea care
se încarcă pentru utilizatorii care plătesc.
Membrii înregistraţi vor putea crea un profil personal,
conţinând detalii precum numele real, slujba deţinută, arii
de interes şi o fotografie, pe principiul pe care funcţionează
LinkedIn sau Facebook.
Noul "Journal Community" se lansează marţi în
încercarea de a genera mai mult trafic. Membrii comunităţii
vor putea comenta articolele, vor putea crea grupuri de discuţii pe
anumite domenii de interes şi vor putea face schimb de sfaturi sau
de informaţie în legătură cu tot fel de subiecte, de la
demararea unei afaceri până la un loc în care să cineze
cu partenerul de afaceri în Europa de Est.
Traficul online al Wall Street Journal a crescut foarte repede,
iar numărul utilizatorilor neînregistraţi este mult mai mare
decât al clienţilor care plătesc. În luna iulie WSJ.com
a totalizat 4.7 milioane de accesări, aproape dublu decât în
luna iulie a anului trecut. Din aceşti 4.7 milioane de vizitatori,
doar 5% este reprezentat de utilizatorii înregistraţi.
"Suntem de părere că în viitorul apropiat
comunităţile sociale vor fi un mediu important de distribuire a
conţinutului şi de livrare a ştirilor, şi vrem să facem parte
din această mişcare", a declarat Alan Murray, editor şef la
Wall Street Journal.
Într-un final WSJ intenţionează să liberalizeze
caracteristicile comunităţii sociale şi utilizatorilor
neînregistraţi, deşi acest lucru va crea o problemă în
ceea ce priveşte verificarea identităţii acestora. Pagina
profilului unui utilizator gratuit va pune accent numai pe conţinutul
care îi este accesibil, iar conţinutul restricţionat va fi
marcat distinctiv. Acest lucru are două motivaţii: prima, ca să
limiteze frustrarea utilizatorului care va da click pe un link
inactiv, a doua - de a încuraja vizitatorii să devină
utilizatori înregistraţi.
Antena3.ro