×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Una dintre ideile care ar putea schimba lumea. Este un adevărat fenomen social şi economic

de D.D.   •   14 Ian 2013   •   10:08
Una dintre ideile care ar putea schimba lumea. Este un adevărat fenomen social şi economic  407
Foto: www.bemoneyaware.com
Barterele s-au transformat dintr-un trend de nişă într-un fenomen social care poate căpăta amploare în continuare, pe fondul crizei financiare. Schimbul de produse şi utilizarea în comun a maşinilor, bicicletelor sau chiar a hainelor sunt pe cale să devină la fel de obişnuite ca shopping-ul, relatează Der Spiegel.

În Germania, antreprenorii care au observat devreme acest trend au început deja să organizeze evenimente unde facilitează o formă de barter între participanţi.

Evenimentele poartă numele de „petreceri de schimb”. Participanţii plătesc o taxă de intrare şi aduc hainele, genţile sau pantofii de care nu mai au nevoie, în schimbul cărora primesc monede de la organizatori.

Articolele adunate sunt apoi sortate de persoane cu experienţă în retail într-un spaţiu care seamănă cu un magazin, unde participanţii pot utiliza monezile primite anterior pentru a-şi cumpăra produse "noi".

Organizatorii acestor evenimente nu primesc decât articole de marcă.

Asemenea evenimente au apărut în urma crizei financiare pentru a oferi consumatorilor o alternativă la shopping-ul tradiţional.

Autoarea americană Rachel Botsman, expert în trenduri economice, numeşte fenomenul "consum colaborator" şi evocă renaşterea schimburilor şi utilizării în comun a locuinţelor, maşinilor şi altor elemente de confort ale vieţii moderne.

Tinerii sunt atraşi de această practică pentru că, deşi au venituri discreţionare modeste, nu vor să renunţe la conforturile oferite de economia modernă de consum.

Potrivit revistei Time, această nouă formă de consum reprezintă "una dintre cele 10 "idei grozave" care vor schimba lumea".

Economia de schimb este înlesnită şi de internet care oferă, la preţuri minime, de obicei gratuit, servicii pentru care există o cere uriaşă, ignorate însă de retailul tradiţional.

sati