Renault a numit la Dacia primul CEO femeie din istoria uzinei. Constructorul auto francez a anunțat luni, într-un comunicat postat pe site-ul companiei, că fosta vicepreședintă Mercedes-Benz, Katrin Adt, va prelua conducerea brandului Dacia, în contextul reorganizării echipei de conducere sub noul CEO, François Provost.
Katrin Adt îl va succeda pe Denis Le Vot în funcția de director general al Dacia. Ea are o experiență de 26 de ani în industria auto.
„Sunt entuziasmată să mă alături Grupului Renault și să preiau cârmele brandului Dacia. Este un privilegiu să contribui la scrierea următorului capitol din această poveste remarcabilă de succes, alături de o echipă excepțională”, a spus ea.
Adt a fost anterior CEO al mărcii Smart, apoi CEO al Mercedes-Benz Own Retail Europe, înainte de a deveni, cel mai recent, vicepreședintă de audit corporativ.
„Suntem încântați să o primim pe Katrin la conducerea Dacia. Cunoștințele și expertiza sa vastă în dezvoltarea afacerilor ne vor permite să continuăm dinamica mărcii și, mai ales, să abordăm împreună următoarea provocare: electrificarea gamei de produse à la Dacia. Acum că marca este ferm poziționată pe podiumul pieței europene de retail, depinde de noi să o transformăm într-un nou reper al vehiculelor electrificate”, a declarat Fabrice Cambolive, Chief Growth Officer al Grupului Renault.
Accentul pus de Adt pe retail de-a lungul carierei sale va fi important pentru Dacia, a declarat Michael Foundoukidis, analist la ODDO BHF.
„Dacia este evident o marcă extrem de orientată către retail, mai mult decât altele. Deci asta aduce un suflu nou”, a spus el.
De asemenea, Renault l-a numit pe Fabrice Cambolive, în prezent șef al mărcii Renault, în noul rol de Chief Growth Officer al grupului.
Renault l-a desemnat pe insider-ul Provost ca director general în iulie, după plecarea bruscă a fostului șef Luca De Meo.
Provost a declarat că schimbările din management vor ajuta compania să se miște mai rapid pentru a se adapta la provocările actuale. Renault se confruntă cu o competiție tot mai puternică și cu o cerere slabă, ceea ce a dus la un profit mai mic decât era preconizat de companie la începutul acestui an.
