Antena 3 Economic Conținut plătit Sporturi pentru o minte sănătoasă

Sporturi pentru o minte sănătoasă

de Georgiana Adam    |    29 Mar 2021   •   10:52
Sporturi pentru o minte sănătoasă

Dictonul latin „o minte sănătoasă într-un corp sănătos” este cunoscut de fiecare dintre noi. Suntem conștienți de faptul că organismul nostru este ca un templu de care trebuie să avem mare grijă.

Pentru a putea trăi în armonie și a ne bucura de o viață cât mai lungă, lipsită de probleme de sănătate trebuie să avem în vedere câțiva factori. Sportul și exercițiile fizice cu o intensitate scăzută practicate în mod frecvent ne ajută să ne menținem în formă și cel mai important, ne îmbunătățesc semnificativ procesele creierului. La urma urmei, sportul este și o sursă de divertisment, un mod bun de a lega prietenii, de a socializa și de a ne crește stima de sine.

Mișcare în ritmuri muzicale

În timp ce mersul la sală este o reală plăcere pentru unii, nu toată lumea preferă aceste tipuri de exerciții. Din fericire, avem la îndemână o listă întreagă de activități fizice dintre care putem alege. Dansul se numără printre cele mai populare și satisfăcătoare opțiuni la îndemâna oricui.

Dansul este un mijloc de exprimare și o artă care poate lua foarte multe forme. Prin intermediul său ne putem relaxa, putem socializa în cadrul unui eveniment sau putem deveni mai competitivi. Cel mai mare avantaj este faptul că el poate fi practicat indiferent de vârstă, beneficiile fiind aceleași.

Poate părea greu de crezut, dar cercetătorii au descoperit faptul că prin dans sunt îmbunătățite abilitățile de planificare și organizare. Așadar, pe lângă faptul că ne pune un zâmbet pe chip, dansul îmbunătățește performanța cognitivă, este bun pentru sănătatea inimii și reduce simptomele de anxietate.

Provocare pentru creier

În timp ce este ușor de înțeles cum activitatea fizică este un mod bun și simplu de a ne menține mintea sănătoasă, există și alte tipuri de acțiuni care sunt la fel de utile. Jocurile minții sau sporturile minții, așa cum sunt cunoscute de unii, sunt cea mai ușoară modalitate de menținere a unei minți limpezi.

Odată cu înaintarea în vârstă este posibil să întâmpinăm probleme legate de pierderea memoriei, dificultăți de concentrare și procesare a informațiilor noi într-un timp scurt. Mulți specialiști recomandă o dietă echilibrată, practicarea meditației și a sporturilor minții. Jocurile de cărți printre care pokerul sau alte tipuri de jocuri de cazinou, cuvintele încrucișate, puzzle-urile, șahul sau dominoul sunt ușor de accesat și practicat în prezent.

Nu în ultimul rând, cărțile de colorat pentru adulți ne pot elibera de stres și ne pot calma. Astfel, acest tip de activități care implică atenția și concentrarea sau crearea unei strategii, oferă beneficii excelente pe termen lung.

Alergare prin natură

Ce poate fi mai plăcut decât o sesiune de alergat într-un cadru natural de excepție? Nu puține lucruri se compară cu nivelul ridicat de endorfine pe care acest sport le eliberează. Acest lucru a fost dovedit și de către specialiști.

În mod evident, prima schimbare pe care o vom observa este la nivelul fizicului. Alergarea constantă ne ajută să topim kilogramele în plus. Totodată, îmbunătățește funcționarea inimii, elimină bolile cardiovasculare și menține tensiunea arterială în parametri optimi.

Să nu mai menționăm faptul că alergatul ne îmbunătățește considerabil starea de spirit. La fel ca orice activitate fizică, alergatul ne ajută să avem parte de un somn odihnitor pe toată durata nopții. Încă de la primele ședințe de alergare vom observa că adormim mai ușor și ne trezim mult mai relaxați.

Relaxare la piscină

O altă modalitate de a ne elibera de stres și de a menține un echilibru mental este prin intermediul înotului. Acest sport este foarte ușor de practicat și foarte util datorită faptului că lucrează fiecare grupă musculară. Mai mult, are efecte și asupra organelor interne, îndeosebi asupra sistemului cardiovascular.

Cercetătorii de la Universitatea din Australia au dovedit faptul că sportul îmbunătățește starea de spirit. Fie că este vorba de gimnastică acvatică, o clasă de zumba la piscină sau câteva ture de bazin, toate aceste activități ne fac să ne simțim mai împliniți și ne cresc considerabil încrederea în sine.

Beneficiile nu sunt doar de ordin psihologic ci și al duratei de viață, aceasta fiind prelungită datorită înotului. Zilele încărcate de stres și frustrări pot fi ușor îmbunătățite în urma câtorva ședințe de înot.

În concluzie, când vine vorba de sporturi și jocuri ale minții care ne ajută să ne menținem mintea sănătoasă, opțiuni există pentru toată lumea. Unele dintre acestea sunt mai ușor de practicat și nu necesită prea multă pregătire în timp altele implică puțin antrenament. Cu toate acestea, rezultatele sunt aceleași: o minte armonioasă și un corp care ne face să ne simțim bine în pielea noastră.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close