Antena 3 CNN Economic Transporturi CNAIR despre podul închis care leagă județele Olt și Vâlcea: ”A fost construit în 1901 și nu era prevăzut cu trotuare”

CNAIR despre podul închis care leagă județele Olt și Vâlcea: ”A fost construit în 1901 și nu era prevăzut cu trotuare”

CNAIR a venit cu clarificări asupra podului peste râul Olt, care leagă județele Olt și Vâlcea, și care a fost închis pentru că nu mai prezintă siguranță.

CNAIR despre podul închis care leagă județele Olt și Vâlcea: ”A fost construit în 1901 și nu era prevăzut cu trotuare”
de Andreea Ştefan    |    08 Mai 2023   •   17:36

”Clarificări asupra situației podului peste Olt, de pe DN67B, din zona localității Drăgășani, județul Vâlcea!

Podul peste Olt de la Drăgășani, de pe DN67B Târgu Jiu - Pitești a fost construit în 1901 și nu era prevăzut cu trotuare pietonale, acestea fiind adăugate prin lărgire în anii `60 (1964 - 1965).

În 2019 DRDP Craiova a comandat o expertiză tehnică a podului din care a reieșit că starea tehnică nu prezintă siguranță și se recomanda închiderea circulației și construcția unui pod nou.

Astfel, CNAIR a înaintat expertiza constructorului (Delta ACM SRL) și a cerut acestuia să reactualizeze proiectul tehnic conform datelor din expertiză.

Citește și: Podul care leagă județele Olt și Vâlcea a fost închis. Rutele ocolitoare, mai lungi cu zeci de kilometri

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

Urmare a faptului ca antreprenorul nu a dat curs solicitărilor de a înainta proiectul tehnic actualizat conform expertizelor tehnice actualizate, contractul a fost reziliat în luna iulie 2021.

Pe rolul instanței se afla un litigiu între CNAIR (DRDP Craiova) și SC Delta ACM SRL pentru rezilierea contractului la obiectivul “Modernizare DN67B Scoarța – Pitești km. 0+000 – km. 188+200”.

Până la soluționarea definitivă a dosarului în instanță, nu putem demara procedura de achiziție publică privind reactualizarea proiect tehnic de execuție la acest obiectiv.

În data de 08.03.2023 s-a produs prăbușirea unei bucăți din trotuarul pietonal aflat în consolă, având o lungime de aproximativ 30-50 cm.

La acel moment, expertul a notificat și a cerut DRDP Craiova închiderea de urgență a circulației autovehiculelor și celei pietonale pe pod pentru a nu pune în pericol viața celor care îl tranzitează.

Astfel, CNAIR a dispus închiderea circulației stabilind ruta ocolitoare:

  • DN64 (Drăgășani) – DJ678C (Orlești) – DJ678 (Buciumeni) – DN67B (Câmpu Mare).

În prezent, DRDP Craiova a lansat o procedură pentru efectuarea unei expertize din care să reiasă măsurile de punere în siguranță prin care circulația rutieră poate fi reluată pe pod doar pentru anumite categorii de autovehicule.

Contractul pentru noua expertiză a podului de la Drăgășani are o durată de 15 zile, cu o valoare estimată de 195.000 de lei, fără TVA.

Termenul de depunere a ofertelor este 11.05.2023.

În paralel, DRDP Craiova a inițiat demersurile pentru lansarea unei licitații în vederea reactualizării proiectului tehnic de execuție necesar construcției unui pod nou”, a transmis Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere într-o postare pe Facebook.

 

×
Subiecte în articol: CNAIR Olt
Parteneri
Marius Budăi anunță o nouă creștere a salariilor în România!
x close