Aeroportul internaţional Delta Dunării va găzdui luna viitoare 60 de curse charter, situaţia fiind considerată "o provocare" de conducerea regiei din subordinea Consiliului Judeţean (CJ) Tulcea, având vedere că 40 de aeronave vor sosi în doar patru zile. La începutul acestei luni, FACIAS a dezvăluit că acest aeroport nu are niciun zbor regulat, dar face în continuare angajări, în condițiile în care anul acesta a avut, în medie, 7 pasageri pe lună.
Directorul aeroportului, Vâlcu Stoian, a declarat vineri, în timpul şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean, că în momentul de faţă infrastructura aeroportuară este la standarde internaţionale, însă operatorii aerieni se feresc de zonă din cauza războiului din Ucraina.
"Dezvoltarea viitoare a aeroportului este legată strâns de războiul din Ucraina. Avem discuţii permanente cu foarte multe companii aeriene, dar concret nu s-a realizat niciun contract privind cursele regulate. Activitatea de aviaţie generală şi chartere se desfăşoară în mod normal, în condiţiile solicitărilor. Probabil că în septembrie vom avea 61 de aeronave charter şi pentru asta ne pregătim acum să putem gestiona şi procesa acest număr mare de pasageri", a afirmat directorul Stoian Vâlcu.
El a mai spus că în doar patru zile, pe aeroportul tulcean vor sosi 40 de avioane.
"Practic, oamenii vor sta 48-50 de ore permanent în aeroport şi vom procesa aceste aeronave. Va fi o provocare şi pentru aeroport să vedem nivelul de pregătire, de funcţionare a echipamentelor într-un trafic atât de intens, într-o perioadă atât de scurtă", a menţionat directorul aeroportului.
În timpul şedinţei CJ, consilierii judeţeni au aprobat rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al aeroportului pentru anul în curs, precum şi două hotărâri privind Consiliul de administraţie al regiei şi Regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia.
În ultimii ani, aeroportul tulcean a înregistrat printre cele mai puţine mişcări de aeronave pe an la nivel naţional, situaţia fiind explicată atât prin lucrările de modernizare derulate prin proiecte europene, cât şi prin distanţa foarte mică de Ucraina.
Aeroportul a avut anul acesta, în medie, 7 călători pe lună
Aeroportul internaţional din Tulcea, care se vrea poarta de intrare în Delta Dunării, a fost finalizat în primăvara anului trecut, în urma unei investiţii 70 de milioane de euro, bani europeni. Cu toate că până la această dată nu are niciun zbor regulat, aeroportul face în continuare angajări, în condițiile în care are, în medie, 7 pasageri pe lună, potrivit FACIAS.
Statul a investit în transformarea terminalului într-un obiectiv capabil să deservească până la 400 de pasageri pe oră, cu o infrastructură modernă, o suprafață de 9.300 mp, trei filtre de securitate, șase cabine pentru Poliția de Frontieră, cinci ghișee de check-in și trei porți de îmbarcare.
„Aeroportul a înregistrat în primele cinci luni din 2025 doar 47 de pasageri, iar în tot anul 2024, au fost doar 1.600 de pasageri – plasând Aeroportul Tulcea pe ultimul loc în România în ceea ce privește traficul aerian. Și totuși, în acest decor al ineficienței, membrii Consiliului de Administrație al aeroportului și-au triplat indemnizațiile în anul 2025, sfidând cetățenii de rând care sunt obligați să suporte acum o nouă povara fiscală pentru a acoperi gaura de la bugetul de stat”, precizează într-un comunicat FACIAS, care a sesizat Parchetul European (EPPO) și organele de cercetare penală din România cu privire la modul în care au fost folosite fondurile europene pentru modernizarea Aeroportului Internațional „Delta Dunării” din Tulcea.
Aceeași sursă spune că indemnizația brută anuală pentru un membru al Consiliului de Administrație a crescut de la 28.980 de lei în 2024 la 69.828 de lei în 2025.
Aeroportul are 63 de angajați, iar cel mai mare salariu brut este de 16.582 lei lunar. Directorul general încasează peste 21.000 lei brut lunar. Numai salariile estimate ale conducerii se ridică la peste 1 milion de lei in 2025.