Prima "cârtiţă" care va săpa unul dintre cele două tuneluri ale Magistralei 6 de metrou, pe secţiunea Sud, 1 Mai - Tokyo, se îndreaptă spre viitoarea staţie de metrou Tokyo, începând din această noapte, a transmis luni Metrorex, potrivit Agerpres.
Potrivit unui comunicat al companiei, pentru un utilaj uriaş, agabaritic, aşa cum este TBM (Tunnel Boring Machine), pregătirile presupun etape succesive, începând cu transportul la punctul de pornire a săpăturii de tunel (viitoarea staţie de metrou Tokyo), continuând cu asamblarea părţilor componente ale "cârtiţei", care se face în spaţiul special amenajat pentru acest proces şi terminând cu momentul în care utilajul poate începe activitatea propriu-zisă, săparea tunelului, 24 de ore din 24.
Astfel, începând din noaptea de luni spre marţi, pe parcursul întregii săptămâni în curs, se vor transporta piesele componente ale TBM. Scutul mecanic, capul de tăiere, care cântăreşte 128 de tone, este printre primele piese care vor ajunge la viitoarea staţie de metrou "Tokyo".
Perioada montajului pieselor componente va începe în săptămâna viitoare şi va dura aproximativ o lună.
Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internaţional Otopeni. Pe un traseu de 14,2 km aceasta va cuprinde 12 staţii de metrou: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Proiectul "Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni" este unul de utilitate publică, de interes naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea reţelei de transport trans european.
Proiectul este finanţat din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).