
România va avea o nouă autostradă, care va lega Timișoara de Serbia. Autostrada A9, de la Timișoara la Moravița, va avea 73 de kilometri lungime și ar trebui să fie gata la 48 de luni de la demararea construcțiilor. Pentru primul tronson de 36 de kilometri, cu o valoare estimată de 1,1 miliarde de euro, au fost depuse nouă oferte pentru proiectare și execuție de la firme din România, Turcia, Bulgaria, Italia și Ucraina.
9 oferte au fost depuse pentru primul tronson al autostrăzii Timișoara – Moravița:
- Asocierea ANTREPRIZA DE CONSTRUCȚII DRUMURI ȘI AUTOSTRĂZI SRL (lider) – DANLIN XXL SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD – FRASINUL SRL (România – Bulgaria)
- Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL-PIVDEN SRL (România – Ucraina)
- Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România)
- KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – România)
- Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
- Asocierea NUROL CONSTRUCTION SA (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Remetea Mare -Jebel (35,67 km) este de 5,65 miliarde lei (fără TVA), adică circa 1,1 miliarde de euro, și include și Podul peste Râul Timiș, care va avea o lungime de circa 1.153 m, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pe Facebook.
- 23 de lucrări de artă (printre care Podul peste Râul Timiș, în lungime de aproximativ 1.153 m),
- 1 Centru de Întreținere și Coordonare,
- 2 parcări de scurtă durată (în cadrul parcărilor de scurtă durată se va asigura infrastructura necesara pentru construcția a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice),
- 4 noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni).
Durata prevăzută pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 de luni execuție.
Citește și: Autostrada A3 București-Ploiești va avea parcări, benzinării și spații comerciale. Unde le vor găsi șoferii
Drumul expres Craiova-Pitești va fi gata în mai. Anunțul lui Sorin Grindeanu