Antena 3 CNN Emisiuni Decisiv Cine îi păcăleşte pe români şi trimite "facturi la dublu". ANPC: ”Aceste facturi nu trebuie plătite!”

Cine îi păcăleşte pe români şi trimite "facturi la dublu". ANPC: ”Aceste facturi nu trebuie plătite!”

E haos în energie. Fenomenul "facturilor la dublu" a fost explicat de autorități la Antena 3 CNN.

de Redacția Antena 3 CNN    |    27 Ian 2023   •   16:51

Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), a fost în platoul emisiunii "Decisiv" şi a vorbit despre situațiile semnalate de diferiți consumatori. 

Tot mai mulţi români sunt bulversaţi pentru că au primit câte două facturi, pentru aceeaşi perioadă, după ce şi-au schimbat furnizorul de energie electrică. 

Întrebat cât de legale sunt aceste facturi, Horia Constantinescu spune că aceste facturi nu trebuie plătite, mai ales dacă există două contracte. Unul în desfășurare și unul, cel puțin așa cum știe consumatorul, notificat spre a fi reziliat sau închis - oricare dintre variante.

Horia Constantinescu: Dacă primiţi facturi la dublu nu plătiţi. Notificaţi furnizorul!

"Vreau să ne lămurim clar că aici vorbim de o emitere automată a unor documente cu caracter fiscal. Deci, undeva, probabil, în spatele acestui document, cineva nu a operat în sistem faptul că acest consumator nu mai este beneficiarul serviciilor furnizorului de energie", a spus Horia Constantinescu, vineri, la Antena 3 CNN.

Citeşte şi: Românii primesc facturi la energie de la doi furnizori: 2 facturi, o singură casă. Ce au de făcut cei care sunt în această situaţie

Potrivit preşedintelui ANPC, românii care primesc facturi la energie de la doi furnizori trebuie să notifice acest lucru. "Noi recomandăm permanent un prim contact cu operatorul economic pentru a-i da acestuia posibilitatea de remediere și aș vrea să înțelegem că cei mai mulți dintre furnizorii pe care i-am văzut aici au portofolii de câteva sute de mii de clienți. Cu toate acestea, ne confruntăm cu situații de genul acesta. Ceea ce nu poate vorbi cu siguranță despre un mod de operare", a mai spus preşedintele ANPC.

Şi Zoltan Nagy, vicepreședinte ANRE, a oferit explicaţii

"În primul rând trebuie verificat dacă acea factură este pentru consumul curent sau este o factură de decont, pentru că regulamentul de furnizare prevede faptul că în cazul în care schimbi furnizorul, furnizorul vechi, în 40 de zile de la semnarea noului contract, trebuie să trimită o factură de decont. 

E foarte posibil ca după ce am primit prima factură de la noul furnizor, să vină această factură de decont, de reglare a diferențelor de plată cu vechiul furnizor, care poate să fie cu plus, să poate să fie cu minus", a spus Zoltan Nagy, vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Energie.
 

×
Subiecte în articol: facturi Horia Constantinescu ANPC
Citește mai multe din Decisiv
» Vezi toate știrile din Decisiv
Cele mai noi știri
Parteneri
x close