Antena 3 CNN Externe Cercetătorii au descoperit un ?scut? pentru gena anti-cancer din corp

Cercetătorii au descoperit un ?scut? pentru gena anti-cancer din corp

06 Mai 2008   •   14:31

Oamenii de ştiinţă au descoperit un grup de substanţe chimice care protejează una dintre cele mai importante gene anti-cancer din corpul uman. Ei speră că aceste substanţe vor putea fi folosite pentru un tratament împotriva cancerului. Cercetătorii au arătat că substanţele formează un scut protector în jurul genei p53, care este fie anihilată, fie deteriorată în majoritatea cazurilor de cancer.

Studiul efectuat de cercetătorii scoţieni a apărut în revista Cancer Cell.

Gena p53 opreşte dezvoltarea celulelor afectate, fie prin atragerea morţii lor, fie prin facilitarea rearaţiei de ADN. Această genă este activată de ADN-ul afectat. Unele medicamente reuşesc să iniţializeze activitatea anti-cancerigenă, atacând ADN-ul. Acest lucru implică nişte riscuri destul de ridicate.

Cercetătorii de la Universitatea Sfântul Andrews şi Dundee au arătat că anumite substanţe joacă un rol important înconservarea activităţii genei p53, blocând enzimele care ar putea să o distrugă.

Teoretic, acest lucru ar putea duce la dezvoltarea unui medicament împotriva cancerului care ar augumenta activitatea genei p53 şi ar face lupta împotriva acestei boli mai eficientă. Acest medicament ar putea fi mai sigur şi mai eficient decât tratamentele actuale.

Zeci de magistrați au picat testul psihologic