Antena 3 CNN Externe Există viaţă pe Marte? Dovezi privind existenţa apei pe Planeta Roşie

Există viaţă pe Marte? Dovezi privind existenţa apei pe Planeta Roşie

17 Iul 2008   •   17:59

Datele trimise de naveta spaţială de pe Marte arată faptul că apa a fost răpândită la un moment dat pe Planeta Roşie, întărind presupunerile că a existat viaţă pe acest corp ceresc, anunţă BBC.

Cercetătorii au descoperit urme ale unor lacuri întinse, ale unor ape curgătoare şi delte pe Marte, toate putând fi habitate pentru forme de viaţă mai mult sau mai puţin dezvoltate. De asemenea crecetările arată că aceste condiţii de umiditate au persistat o perioadă îndelungată pe planeta roşie.

Un studiu arată că în regiuni întinse de dealuri de pe Marte se găsesc urme de argilă, care se poate forma numai în prezenţa apei. Lava vulcanică a îngropat aceste straturi de argilă în perioadele mai uscate care au urmat., însă craterele de impact au permis depistarea lor în variate locaţii de pe planetă.

Informaţiile trimise de CRISM (spectometrul care trimite imagini cu planeta Marte) au fost culese, fotografiind peste 500 de culori reflectate de lumina Soarelui pe suprafaţa marţiană. Ele au permis detectarea locurilor în care a fost prezentă apa pe planeta roşie.

?Este surprinzător să aflăm cât de mult a durat prezenţa apei pe Marte şi cât de diverse au fost mediile acvatice de aici.? a declarat Scott Murchie, şeful operaţiunilor ştiinţifice de la laboratorul de Fizică Aplicată din cadrul Universităţii Johns Hopkins din Maryland.

Sondaj CURS: Trei candidaţi despărţiţi de doar 4% la PMB