Antena 3 CNN Externe Gena dependenţei de cocaină, descoperită de cercetătorii germani

Gena dependenţei de cocaină, descoperită de cercetătorii germani

11 Noi 2008   •   17:06

Cercetătorii Institutului de Sănătate Mentală din Mannheim, Germania, au identificat o "genă a cocainei" care îi face pe oameni să fie mai predispuşi dependenţei de acest drog, informează The Telegraph. Descoperirea deschide noi uşi în tratarea şi prevenirea dependenţei de droguri.
Un studiu efectuat pe 670 de consumatori de cocaină arată că aceştia au cu 25% mai multe şanse să poarte respectiva genă decât cei care nu au consumat droguri. "Dacă sunteţi purtători ai acestei gene, probabilitatea de a deveni dependenţi de cocaină este mai mare", a declarat profesorul Rainer Spanagel, cel care a condus acest studiu.
"Gena cocainei" este o formă a genei CAMK4 şi a fost identificată după un studiu efectuat, iniţial, pe şoareci.
Oamenii de ştiinţă consideră că dependenţa de cocaină este la fel de ereditară precum o boală mentală, inclusiv schizofrenia şi chiar mai mult decât alcoolismul. Studiul arată că factorii genetici reprezintă 50 de procente în cazul alcoolismului şi 70 de procente în cazul dependenţei de cocaină.
Profesorul Spanagel susţine că oamenii la care se identifică această genă ar putea primi ajutor din timp, astfel încât să fie prevenită dependenţa propriu-zisă. Aceştia ar putea primi, de exemplu, vaccinuri experimentale, care diminuează efectele dependenţei de droguri.
Potrivit Agenţiei Antidrog din Uniunea Europeană, în Marea Britanie există mai mulţi consumatori de cocaină decât oriunde altundeva în Europa.
Sursă foto: topnews