Antena 3 CNN Externe Nasa trimite un astronaut pe asteroidul care se îndreaptă spre Pământ cu 45.000 de kilometri pe oră

11 Mai 2008   •   18:35

Nasa intenţionează să trimită un astronaut pe asteroidul care înaintează spre Pământ cu o viteză de 45.000 de kilometri pe oră. Corpul ceresc este considerat cel mai periculos obiect din Univers, iar impactul cu solul ar fi la fel de puternic ca 84 de bombe atomice aruncate la Hiroshima. Peste 60 de ani, asteroidul, numit 2000 SG 344, va trece foarte aproape de planeta noastră şi oamenii de ştiinţă vor să îl studieze.

Această misiune ar fi una dintre numeroasele pe care Nasa intenţionează să le întreprindă pentru a explora sistemul solar. Printre acestea se regăseşte şi una pe planeta Marte.

Prin călătoria de trei luni pe 2000 SG 334, specialiştii de la Nasa vor să studieze efectele psihologice ale unei misiuni pe termen lung precum şi să testeze o tehnică prin care gheaţa de la suprafaţă să poată fi trasnformată în apă potabilă, oxigen şi hidrogen care să fie folosit ca şi combustibil pentru rachetă.

Au fost finalizate operațiunile de umplere de pe strada surpată din Slănic