NATO
va încerca să îşi îmbunătăţească imaginea pe
plan mondial cu ajutorul unui expert în brand management,
anunţă International Herald Tribune. Michael Stopford, un britanic
de origine americană, este specialist în managementul
reputaţiei şi a lucrat atât în domeniul privat, la
firme precum Coca-Cola sau Exxon Mobil, cât şi în
sectorul public, pentru ONU sau Ministerul de Externe din Marea
Britanie.
Prin
angajarea lui Stopford, NATO arată căt de mult doreşte să îşi
relanseze imaginea pe plan mondial, în apropierea celei de-a
60-a aniversare.
Potrivit
unor documente NATO, în timp ce americanii mai consideră incă
alianţa utilă pentru securitatea lumii, germanii, britanicii,
italienii sau polonezii şi-au pierdut încrederea în NATO
cu 19, 12, 13 şi respectiv 8% faţă de nivelul din 2002. Este
nevoie deci de o poziţionare mai bună în ochii cetăţenilor
obişnuiţi, de o mai mare notorietate şi creare unei imagini
favorabile a NATO, în special în Europa.
Ca
prime măsuri luate, alianţa a creat recent un serviciu pe bază de
internet numit NATO-TV şi un centru media destinat operaţiunilor
din Afganistan.
Prioritatea
lui Stopford va fi să clarifice scopurile şi activităţile
alianţei pentru a obţine o mai mare acceptare din partea
publicului. De asemenea el va ajuta organizaţia să explice
oamenilor ce impact au acţiunile sale asupra vieţii cotidiene
precum şi faptul că siguranţa nord-atlantică este un lucru
obţinut cu efort şi trebuie apreciată.
Antena3.ro