Antena 3 CNN Externe Orice articol cu imaginea lui Barack Obama se vinde ca pâinea caldă

Orice articol cu imaginea lui Barack Obama se vinde ca pâinea caldă

Orice articol cu imaginea lui Barack Obama se vinde ca pâinea caldă
17 Noi 2008   •   21:41

Cărţile, obiectele vestimentare sau insignele, orice articol care poartă imaginea lui Barack Obama, se vând ca pâinea caldă în întreaga lume, anunţă AFP.
Vânzarea de ziare şi cărţi este impulsionată de valul de optimism care a cuprins lumea după alegerea primului preşedinte de culoare din SUA. Unii comercianţi cer până la 300 de dolari pe un exemplar din ziarul The New York Times, din 5 noiembrie, dată la care a fost anunţată victoria candidatului democrat.
Barack Obama apare pe o mulţime de suporturi: cărţi de joc, insigne, afişe sau păpuşi de hârtie. Este lansat un joc video online denumit "Super Obama World" online, iar un distribuitor de materiale pornografice a investit 10.000 de dolari pentru numele site-ului său www.sexwecan.com.
Poza preşedintelui ales este afişată în toate librăriile din lume, unde cărţile sale sunt pe cale de a deveni best-seller-uri. "Yes we Can", sloganul campaniei sale, a fost preluat de politicieni şi oameni de afaceri din întreaga lume.
Cea mai veche marcă de haine din Bosnia, Borac, a lansat o linie de costume numită "Borac Obama". În acest fel compania aduce şi un omagiu Statelor Unite, care i-au asigurat resursele financiare pentru reluarea activităţii după războiul din 1992-1995, a precizat un angajat.
În Freetown, capitala statului Sierra Leone, cea mai săracă ţară din lume potrivit Naţiunilor Unite, comercianţii şi elevii comercializează tricouri cu imaginea lui Barack Obama şi casete video piratate cu discursul rostit de acesta la 4 noiembrie în Chicago.
Un comerciant din Freetown a declarat că a vândut 2.000 de tricouri "Obama". Bola Thompson imprimă fotografia lui Obama şi sloganul "Commander-In-Chief" pe tricouri. "Se dau ca pâinea caldă", a precizat Thompson.
Potrivit unui alt vânzător, o asemenea amploare a vânzărilor nu s-a mai înregistrat de la alegerea lui Nelson Mandela la preşedinţia Africii de Sud.
Comicul Nozomu Sato (Nocchi), din Japonia, a devenit dintr-o dată foarte popular, datorită asemănării sale cu preşedintele american. Acesta s-a bronzat, şi-a tăiat părul, şi a exersat pronunţia sloganului "Yes we can".
Două oraşe din arhipelagul japonez se numesc Obama, (plajă mică în limba japoneză) şi îşi promovează numele inscripţionându-l pe baghete, tricouri şi bomboane.
"Este un fenomen incredibil", a declarat Robert Churnley, consultant în marketing internaţional la Londra. "Atâta timp cât va rămâne în limitele bunului gust şi nu va fi nici un scandal, el (Obama) va fi câştigător", a adăugat el.
Antena3.ro

×
Parteneri
Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț! Există risc de extindere
x close