„Rare sunt cazurile (cum ar fi Olanda, Portugalia şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord) care au dus la bun sfârşit o reflecţie completă cu privire la rolul învăţătorilor, care să fi dus la o reînnoire globală a statutului lor şi a condiţiilor de muncă”, se arată în raportul citat, potrivit căruia Spania merge pe această cale din 2006, când a început activitatea pentru înnoirea statutului profesorilor din învăţământul ne-universitar.
Potrivit raportului elaborat de reţeaua de informare cu privire la educaţie din Europa, centrele de educaţie trebuie să găsească soluţii la problemele sociale globale, nu numai la îmbunătăţirea rezultatelor academice. Între aceste probleme globale se numără şi integrarea elevilor imigranţi, nevoile educaţionale speciale, diversitatea socială şi egalitatea de şanse pentru elevii cu dificultăţi.
Studiul menţionat trece în revistă autonomia pedagogică şi condiţiile de muncă ale profesorilor din cele 27 de ţări membre ale UE, precum şi din Norvegia, Islanda şi Leichtenstein.
Agerpres
Ştiri video recomandate