Antena 3 CNN Externe Raport EFE: Educaţia spaniolă, cea mai apreciată în integrarea elevilor defavorizaţi

Raport EFE: Educaţia spaniolă, cea mai apreciată în integrarea elevilor defavorizaţi

Raport EFE: Educaţia spaniolă, cea mai apreciată în integrarea elevilor defavorizaţi
25 Aug 2008   •   20:24

Spania, Italia, Marea Britanie şi Cehia sunt printre puţinele ţări din cadrul Uniunii Europene în care există profesori însărcinaţi să favorizeze integrarea elevilor cu nevoi speciale sau a imigranţilor, potrivit unui studiu publicat luni şi citat de agenţia EFE din Bruxelles. Astfel, în centrele spaniole cu elevi defavorizaţi există din 1996 posibilitatea de a recurge la ajutor specializat, format din echipe de pedagogi, care fac legătura dintre şcoală şi familii sau participă la controlul absenteismului la ore.

„Rare sunt cazurile (cum ar fi Olanda, Portugalia şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord) care au dus la bun sfârşit o reflecţie completă cu privire la rolul învăţătorilor, care să fi dus la o reînnoire globală a statutului lor şi a condiţiilor de muncă”, se arată în raportul citat, potrivit căruia Spania merge pe această cale din 2006, când a început activitatea pentru înnoirea statutului profesorilor din învăţământul ne-universitar.

Potrivit raportului elaborat de reţeaua de informare cu privire la educaţie din Europa, centrele de educaţie trebuie să găsească soluţii la problemele sociale globale, nu numai la îmbunătăţirea rezultatelor academice. Între aceste probleme globale se numără şi integrarea elevilor imigranţi, nevoile educaţionale speciale, diversitatea socială şi egalitatea de şanse pentru elevii cu dificultăţi.

Studiul menţionat trece în revistă autonomia pedagogică şi condiţiile de muncă ale profesorilor din cele 27 de ţări membre ale UE, precum şi din Norvegia, Islanda şi Leichtenstein.

Agerpres

×
Parteneri
Mărturia exclusivă a celui care l-a dus pe Prințul Paul în Malta
x close