Uniunea
Europeană a început dezbaterile pe tema extinderii
aeroportului londonez Heathrow avertizând că planurile privind
construcţia unei a treia piste vor avea ca şi consecinţă
încălcarea 'într-o măsură semnificativă' a normelor
în materie de poluare, scrie, luni, The Guardian.
Comisarul
european pentru mediu, Stavros Dimas, intenţionează să contacteze
guvernul britanic în legătură cu această chestiune şi să
exercite presiuni asupra miniştrilor. În opinia oficialului de
la Bruxelles, extinderea aeroportului va avea ca efect nerespectarea
ţintelor stabilite de UE în privinţa emisiilor de oxid de
nitrogen după 2015 - cea mai târzie dată posibilă până
la care aceste obiective pot fi atinse.
„Vom contacta
autorităţile britanice în privinţa acestei chestiuni”,
afirmă Stavros Dimas într-o scrisoare care a intrat şi în
posesia cotidianului The Guardian.
„Rapoartele tehnice
referitoare la extinderea aeroportului Heathrow arată că valorile
limită ale cantităţilor de nitrogen emise în apropierea
aeroportului Heathrow vor fi depăşite în mod semnificativ în
2010, anul în care respectarea acestor valori maxime va deveni
obligatorie”, susţine oficialul de la Bruxelles.
Guvernul
de la Londra neagă însă acest lucru şi susţine că
analizele referitoare la extinderea aeroportului arată că
introducerea aşa-numitului sistem „mixed mode”, care permite
operarea în mod continuu de aterizări şi decolări pe două
piste va avea ca efect o depăşire nesemnificativă a valorilor
maxime de poluare admise.
Acest 'mixed mode' este privit de
BAA, proprietarul aeroportului Heathrow, ca o măsură interimară
pentru extinderea aeroportului înainte de finalizarea, cel mai
devreme în 2020, a construcţiei celei de-a treia piste.
Introducerea sistemului respectiv va genera o creştere a
numărului de zboruri anuale pe aeroportul londonez de la 480.000 în
prezent, la 540.000. Odată cu intrarea în funcţiune a celei
de-a treia piste, numărul zborurilor va ajunge la 702.000.
Sursă foto: www.krishnatours.com
Agerpres