Antena 3 CNN Externe Un grup de cercetători japonezi a descoperit un posibil tratament pentru ciroza hepatică

31 Mar 2008   •   13:42

Oamenii de ştiinţă au reuşit să vindece cobai cu ajutorul unui tratament genetic ce împiedică producţia excesivă de colagen, care declanşează boala. Tratamentul este promiţător, spun medicii. Echipa de cercetători vrea să continue testele clinice şi să lanseze un medicament în următorii 5 ani. Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă spun că e nevoie de studii suplimentare pentru a permite administrarea medicamentului experimental pacienţilor umani.

Ciroza este o boală care poate fi ameninţătoare de viaţă şi care apare atunci când în tesutul hepatic se dezvoltă fibroza. Tesutul fibrotic înlocuieşte tesutul hepatic sănătos şi îl împiedică să funcţioneze normal. Ciroza apare după mulţi ani de inflamare a tesutului hepatic. Cauzele cele mai frecvente de ciroza hepatica sunt consumul excesiv de bauturi alcoolice pentru o perioada lunga de timp si infectia cu virusurile hepatitice B sau C.

Incendiu puternic la locomotiva unui tren cu zeci de călători, în gara Hodoni din Timiș