ChatGPT va avea funcții de cumpărături, extinzând astfel aria de aplicare a inteligenței artificiale (IA) în zone dominate tradițional de site-uri media și rivali tehnologici precum Amazon și Google. Noua actualizare va permite utilizatorilor să vizualizeze mai ușor prețurile și recenziile, precum și să acceseze linkuri directe pentru achiziționarea produselor recomandate personalizat, scrie BBC News.
Compania-mamă, OpenAI, a precizat că selecțiile de produse vor fi "alese independent și nu sunt reclame". OpenAI, care a declanșat entuziasmul global față de IA în 2022 prin avansurile sale tehnologice, a lansat propriul instrument de căutare anul trecut. Acesta se numără printre cele mai populare funcții ale sale, înregistrând peste un miliard de căutări pe web doar în ultima săptămână, scrie BBC.
Deși Google rămâne liderul incontestabil în domeniul căutărilor, cu aproximativ 89% din traficul global conform analiștilor, cota sa de piață a înregistrat o scădere lentă în ultimele luni. Integrarea funcției de cumpărături în instrumentul de căutare al ChatGPT plasează OpenAI într-o competiție tot mai directă cu Google, dar și cu site-uri specializate în recenzii de produse.
Amazon, la rândul său, a prezentat anul trecut propriul asistent de cumpărături bazat pe inteligență artificială generativă, în timp ce compania rivală Perplexity oferă deja un instrument similar. OpenAI a menționat că scopul actualizării este de a face "mai rapidă găsirea, compararea și cumpărarea de produse". Funcționalitatea va fi disponibilă pentru toți utilizatorii, dar implementarea completă va dura câteva zile.
Această schimbare este parte a unei actualizări mai ample a produsului de căutare al OpenAI, anunțată luni. Printre noutăți se mai numără o funcție care permite trimiterea de SMS-uri prin ChatGPT pentru a primi scoruri sportive în timp real, precum și un sistem de citare extins, care va oferi mai multe surse în răspunsurile generate.