Antena 3 CNN International News Surpriză majoră pentru oamenii de știință: o nouă specie de șarpe boa pitic a fost descoperită "acolo unde nu ar fi trebuit să se afle"

Oamenii de știință au identificat o nouă specie de boa pitic care trăiește în Amazonul ecuadorian.

Sursa foto: hepta
de Redacția Antena 3 CNN    |    16 Ian 2023   •   16:28

Potrivit CNN, coordonatorul unei stații de cercetare de la poalele Anzilor, Alex Bentley, a dat peste un șarpe mic încolăcit pe un copac, care nu semăna cu exemplarele cunoscute.

Bentley a trimis o fotografie a descoperirii sale altor specialiști.

"Am fost imediat surprinși, pentru că nu ar fi trebuit să fie acolo", a declarat Omar Entiauspe-Neto, co-autor al studiului semnalat de CNN și publicat în European Journal of Taxonomy.

Alți șerpi boa pitici au fost identificați în diferite părți din America de Sud și din Indiile de Vest, dar niciunul nu a fost găsit în regiunea din Ecuador în care se află Bentley.

Deși șarpele nu se potrivea cu nicio specie cunoscută de boa pitici, avea multe în comun cu un exemplar din Muzeul de Științe Naturale din Ecuador, colectat în urmă cu mai mulți ani.

Comparând atât caracteristicile fizice, cât și secvențele genetice ale șerpilor misterioși cu speciile cunoscute, cercetătorii au stabilit că au găsit un animal nou și l-au numit Tropidophis cacuangoae, în onoarea lui Dolores Cacuango, o activistă indigenă pentru drepturile femeilor.

La fel ca și alți boa pitici, T. cacuangoae este înrudit la distanță cu șarpele boa constrictor.

Subiecte în articol: boa sarpe pitic Amazaon ecuador