Antena 3 CNN Life Știinţă Ce s-a întâmplat cu omul, acum 37.000 de ani. "Rămăşiţele sale, găsite în Rusia"

de O.P.    |    10 Noi 2014   •   08:16

Primii oameni din Europa au reușit să supraviețuiască ultimei Ere Glaciare - o schimbare puternică a climei care a acoperit o mare parte a continentului cu un strat gros de gheață - conform unui nou studiu, citat de The Independent.

În urma analizării structurii genetice a oaselor fosilizate ale unui om care a trăit în urmă cu aproximativ 37.000 ani în vestul Rusiei de azi, cercetătorii au descoperit ca ADN-ul acestuia este similar cu cel al europenilor de azi, ceea ce sugerează că avem au o istorie mai lungă decât s-a crezut.

Tibia fosilizată, descoperită într-un sit datând din Epoca de Piatră, în apropierea satului Kostenki, de pe râul Don, și extragerea și secvențierea cu succes al ADN-ului bărbatului au făcut posibilă obținerea celui de-al doilea cel mai vechi genom complet de Homo sapiens.

Rezultatele, publicate in revista Science, arată ca o mare parte a Europei a fost locuită mai mult sau mai puțin continuu în timpul uneia dintre cele mai proaste perioade din trecutul său, o perioadă marcată de schimbări severe de climă.

"Timp de 30.000 de ani, stratul de gheață a venit și s-a retras, la un moment dat acoperind două treimi din Europa. Culturi vechi au murit și altele noi au apărut peste mii de ani, iar populațiile de vânători-culegători s-au diminuat și s-au perindat", a declarat Marta Mirazon Lahr de la Universitatea Cambridge, una dintre co-autorii studiului.

Apare un nou lanţ de supermarketuri în România. Angajări masive!