Antena 3 CNN Life Știinţă Cea mai importantă descoperire arheologică din ultimii ani. Au fost dezgropate fosilele unui mamifer care a trăit în urmă cu 70 de milioane de ani

Sursa foto: Foto: www.videonews.ro
22 Mai 2014   •   18:55

A trăit acum 70 de milioane de ani, practic la picioarele dinozaurilor, iar acum, doi cercetători clujeni l-au descoperit la noi în ţară, în localitatea Oarda de Jos din Alba. Este vorba despre fosilele unui mamifer de dimensiunea unui şoarece care îi face pe specialişti să creadă că vor urma şi alte descoperiri importante. Aceasta este una din cele mai importante descoperiri din ţara noastră, în ultimii ani.

"Reconstituie o parte a evoluţiei mamiferelor, adică grupului căruia îi revenim şi noi în definitiv. La nivelul acesta fiind vorba de mamifere extrem de primitive",a explicat profesorul Vlad Codrea.

"Este un mamifer care a dispărut, a trăit pe vremea dinozaurilor, spre deosebire de dinozauri, ei au continuat să existe şi după ce dinozaurii au dispărut", a adăugat cercetătorul Alexandru Solomon.

Noua specie de mamifer găsită îi va ajuta pe cercetătorii Facultăţii de Ştiinţă şi Ingineria Mediului să înţeleagă mai bine evoluţia acestei specii.

Descoperirea a fost deja acreditată de revistele internaţionale de specialitate.

Subiecte în articol: descoperire arheologica