Antena 3 CNN Life Știinţă Cum ţi se poate schimba viaţa peste noapte. Dimineaţa s-a uitat în oglindă şi nu s-a mai recunoscut

de O.P.    |    19 Oct 2012   •   13:21

Se spune că atunci când Maria Antoaneta, regina Franţei, a fost dusă la ghilotină la vârsta de 37 de ani, părul i se albise în noaptea de dinaintea execuţiei. Avocatul britanic Sir Thomas More, care a fost executat în Turnul Londrei în 1535, s-a trezit şi el cu părul alb înainte de moarte. Există nenumărate poveşti despre acest fenomen, dar sunt ele posibile din punct de vedere ştiinţific?

Oamenii de ştiinţă s-au întrebat dacă există un proces fiziologic care să albească părul într-un interval de timp atât de scurt, în urma unui şoc puternic. Unii sunt de părere că în cazul persoanelor care au deja fire albe, cad toate firele colorate, în timp ce alţii cred că sistemul care produce pigmentul din firele de păr este atacat, relatează BBC.

Anul trecut, un grup de cercetători, în frunte cu câştigătorul premiului Nobel pentru Chimie de anul acesta, Robert Lefkowitz, a făcut o descoperire în acest sens. Ei au descoperit că stresul cronic la şoareci poate provoca modificări la nivelul ADN-ului lor, ducând la probleme precum albirea părului.

Citeşte mai multe despre acest subiect, pe www.incomemagazine.ro