Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperire revoluționară pe care cercetătorii nu au putut-o explica până acum

Descoperire revoluționară pe care cercetătorii nu au putut-o explica până acum

Sursa foto: Foto: Daily Mail
31 Oct 2012   •   19:10

Cea mai mare pată întunecată de pe Lună, un crater masiv de circa 3,000 de kilometri, cunoscut sub numele de ”Oceanul furtunilor”, ar putea fi o cicatrice de la un impact cosmic gigant, cred cercetătorii, scrie Daily Mail.

O echipă japoneză spune că impactul cosmic uriaș a creat o gaură de mai mult de o mie de mile lățime și câteva sute de mile adâncime.

Aceste descoperiri ar putea explica de ce părți ale Lunii sunt atât de diferite una de alta.

”Descoperirea noastră oferă prima dovadă a acestei idei, care ar putea fi confirmată de către viitoarele misiuni lunare” a declarat un om de știință de la Institutul Național de Studii Avansate în Știință și Tehnologie Industrială din Tsukuba, Japonia.

Oamenii de știință au analizat Oceanus Procellarul, sau Oceanul Furtunilor, o pată neagră de pe partea apropiată a lunii, mai larga de 3000 kilometri.

Dimensiunea astreoidului care ar fi lovit Luna se estimează că ar fi avut 180 de kilometri diametru, iar impactul se pare că ar fi avut loc cu 3,9 miliarde de ani în urmă.

Cum va fi vremea în vacanța de Paște și când scăpăm de frig