Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperire uriașă pe planeta pitică Pluto. „Aceste imagini sunt incredibile”

Descoperire uriașă pe planeta pitică Pluto. „Aceste imagini sunt incredibile”

Sursa foto: Foto: pixabay.com
de S.T.    |    27 Iun 2016   •   11:55

Probele găsite de satelitul New Horizons al Nasa au dezvăluit că Pluto, „planeta pitică”, ar fi avut într-o perioadă un ocean lichid dedesubtul stratului de gheaţă.

Oceanul care ar fi putut susţine viaţa extraterestră ar fi îngheţat de-a lungul a milioane de ani. Însă, noile cercetări dezvăluie faptul că oceanul de sub stratul de gheaţă ar putea fi încă lichid, scrie Daily Mail.

„Mulţumită datelor colectate de New Horizons, am reuşit să observăm formaţiunile tectonice de pe suprafaţa planetei. Reînoirea datelor ne dezvăluie faptul că Pluto ar avea un ocean în substratul său”, a declarat conducătorul cercetării, Noah Hammond, student la Universitatea Brown din SUA.

Studiul a dezvăluit că oceanul de pe Pluto a îngheţat cu miliarde de ani în urmă, fapt ce ar fi cauzat micşorarea planetei. Studiile recente arată că Pluto nu se micşorează, din contră, planeta dă semne de expansiune. Imaginile recente dezvăluie faptul că Pluto este o planetă mult mai interesantă, care are o suprafaţă exotică formată din diferite tipuri de gheaţă şi apă, nitrogen şi metan.

„Am aşteptat o lungă periodă de timp să cercetăm suprafaţa planetei  Pluto , în final nu ne-a dezamăgit. Multă lume considera că Pluto este o planetă moartă, din punct de vedere geologic, acoperită  de cratere, cercetările noastre dezvăluie faptul că şi cea mai îndepărtată planetă din sistemul solar poate avea formaţiuni tectonice. Suntem recunoscători că echipa New Horizons a obţinut aceste imagini incredibile care ne motivează să continuăm studiul”, a declarat co-autoarea studiului Amy Barr.

Subiecte în articol: Pluto imagini NASA Ocean