Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea care ar putea da peste cap tot ce se știa despre galaxia noastră

Descoperirea care ar putea da peste cap tot ce se știa despre galaxia noastră

Sursa foto: Foto: livescience.com
23 Oct 2012   •   19:48

Cea mai recentă descoperire cu privire la discurile galaxiilor a reușit să îi uimească până și pe oamenii de știință. Aceștia au fost foarte surprinși deoarece ei au crezut că galaxiile sunt statice mai bine de jumătate din existența de 13,7 miliarde de ani a Universului, scrie livescience.com.

”Astronomii au crezut că discurile galaxiilor s-au stabilit în forma lor actuală acum aproximativ 8 miliarde de ani, cu o dezvoltare extrem de mică”, a afirmat autorul Susan Kassin, de la Nasa Goddard Space Flight Center din Greenbelt. ”În schimb am observat că tendința prezintă chiar opusul și anume galaxiile s-au schimbat în mod constant în toată această perioadă de timp”.

Kassin și colegii săi au folosit telescopul Hubble al NASA Space și Observatorul Keck din Hawaii pentru a studia 544 galaxii albastre, ale căror culoare indică faptul că stelele se formează în cadrul acestora.

Ei au descoperit că cele mai vechi și importante galaxii tind să fie mai dezordonate, organizarea lor fiind în creștere la galaxiile mai recente.

Tendința este valabilă pentru toate masele de galaxii, dar cele mai mari sisteme sunt întotdeauna cele mai bine organizate, spun cercetătorii.

Mai mulți factori ar putea explica modul în care galaxiile au fost capabile de a deveni din ce în ce mai organizate în ultimile 8 miliarde de ani, au spus cercetătorii. În primul rând, numărul fuziunilor galaxiilor a scăzut brusc în acest interval de timp. La fel și ratele de formare a stelelor și exploziile masive.

Subiecte în articol: descoperire Calea Lactee