Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea care i-a uluit pe oamenii de ştiinţă. Ce s-a aflat ACUM despre Lună

de O.P.    |    24 Sep 2013   •   10:17

Luna ar fi un corp cosmic cu mult mai tânăr decât presupuneau oamenii de știință, conform unui nou studiu care indică faptul că satelitul natural al Pământului ar fi apărut cu 100 de milioane de ani mai târziu decât se credea, informează Agerpres.

Principala teorie despre nașterea satelitului natural al Pământului indică că acesta a apărut după ce o planetă misterioasă, de o mărime apropiată de cea a planetei Marte—s-a ciocnit cu Pământul în urmă cu aproximativ 4,56 miliarde de ani, la puțin timp după nașterea sistemului nostru solar.

O serie de noi analize realizate asupra mostrelor de roci selenare indică faptul că Luna are vârsta cuprinsă între 4,36 și 4,45 miliarde de ani, deci este cu cel puțin 100 de milioane de ani mai tânără decât se credea. Această concluzie poate duce la modificarea înțelegerii modului în care a evoluat Pământul tânăr și satelitul său natural.

"Există câteva implicații importante ale acestei descoperiri ce nu au fost încă explicate", susține Richard Carlson de la Carnegie Institution for Science din Washington, D.C.. "Spre exemplu, dacă Pământul era deja format, un astfel de impact ar fi distrus atmosfera primordială ce ar fi putut să fie deja formată", a explicat el.

Conform teoriei care susține formarea Lunii după o ciocnire dintre Pământ și o altă planetă, satelitul natural al Terrei era un mare ocean din rocă topită la puțin timp după nașterea sa. În prezent, cea mai precisă estimare a vechimii mostrelor de rocă provenite din acel ocean primordial de lavă indică vârsta de 4,360 miliarde de ani.

Subiecte în articol: Luna