Antena 3 Life Știinţă Descoperirea care schimbă tot ce se ştia despre Soare. Oamenii de ştiinţă au fost uimiţi

de L.D.    |    24 Aug 2012   •   14:43
Sursa foto: Foto: solar.physics.montana.edu

Într-o întorsătură ciudată a fizicii solare, forma Soarelui nostru este mai rotundă decât s-a crezut anterior, dar, în acelaşi timp, este mai plată, ceea ce face ca astrul să fie mai larg la mijloc decât la poli, spun oamenii de ştiinţă, scrie Daily Mail.

Descoperirea, anunţată pe 16 august, ridică noi mistere despre activitatea interioară a Soarelui.

Soarele trece prin schimbări ritmice în activitate. În timpul acestor 11 ani lungi de cicluri solare, numărul petelor de pe suprafaţa lui poate ridica sau scădea dramatic.

Până în prezent, astronomii au presupus că forma Soarelui s-a schimbat odată cu acest ciclu. Fluxul de materie din interiorul Soarelui şi atmosfera se schimbă în timp, ca urmare a activităţii magnetice tumultoase care însoţeşte ciclul solar, care la rândul ei transformă forma Soarelui.

Folosind datele de la NASA Solar Dynamics Observatory, cercetătorii au măsurat forma solară pe o perioadă de doi ani, între 2010 - 2012, în care soarele a evoluat de la un minim de pete solare la un maxim.

În raport cu aşteptările lor, Kuhn şi colegii săi au constatat că forma Soarelui este usor aplatizată, remarcabil de stabilă şi aproape neafectată de ciclurile solare. Acest lucru sugerează că forma lui este într-adevăr controlată de proprietăţile fundamentale ale stelei şi nu atât de mult de activitatea magnetică.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal