Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea importantă făcută de robotul Curiosity pe Marte

Descoperirea importantă făcută de robotul Curiosity pe Marte

Sursa foto: Foto: www.universemagic.com
09 Dec 2014   •   13:31

Craterul Gale de pe planeta Marte a adăpostit un lac în urmă cu miliarde de ani, ceea ce reprezintă o dovadă clară a faptului că planeta roşie a avut cândva un mediu umed propice vieţii microbiene. Descoperirea a fost făcută cu ajutorul Robotului Curiosity.

Oamenii de ştiinţă au observat straturi de roci care conţin sedimente transportate de apă, înclinate către centrul craterului, unde în prezent se află muntele Sharp. Acest lucru înseamnă că vârful muntos nu ar fi existat în urmă cu circa 3,5 miliarde de ani, când craterul era plin cu apă, potrivit experţilor care lucrează cu roverul Curiosity.

"Descoperirea straturilor înclinate a fost... o surpriză", a declarat cercetătorul-şef John Grotzinger, de la California Institute of Technology din Pasadena, potrivit Reuters.

Cercetătorii au mai descoperit, cu ajutorul robotului Curiosity, că planeta Marte a avut cândva ingredientele chimice şi condiţiile de mediu necesare susţinerii vieţii microbiene.

Robotul Curiosity, realizat cu un cost total de 2,5 miliarde de dolari, este operat de inginerii de la NASA din Laboratorul Pasadena din California.

Subiecte în articol: planeta marte