Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea importantă făcută în Australia. Asteroidul uriaş care a provocat "o extincţie în masă"

Sursa foto: Foto: sathiyam.tv
20 Feb 2013   •   13:30
Cercetătorii au făcut o descoperire importantă în Australia. Oamenii de ştiinţă au descoperit o zonă cu un diametru de 200 de kilometricare ar reprezenta punctul de impact cu un meteorit uriaş, căzut pe Terra în urmă cu 360 de milioane de ani, relatează AFP.

Potrivit cercetătorilor, meteoritul ar fi avut un diametru cuprins între 10 şi 20 de kilometri, fiind deci mult mai mare decât cel căzut vineri în regiunea munţilor Ural, care avea un diametru de câteva zeci de metri, a precizat Andrew Glikson, profesor la Universitatea Naţională din Australia.

"Ceea ce este cu adevărat impresionant este dimensiunea zonei care a fost afectată în urma impactului. Diametrul este de cel puţin 200 de kilometri, fiind a treia suprafaţă din lume rezultată în urma şocului produs de prăbuşirea unui corp ceresc, a adăugat omul de ştiinţă.

Zona de impact se află în bazinul East Warburton, în sudul Australiei.

"Am petrecut câteva luni într-un laborator efectuând teste la microscop, pentru a măsura orientările cristalelor (...) şi am constatat că rocile purtau urma unui şoc extraterestru. Avem de-a face cu un asteroid cu un diametru de cel puţin 10 kilometri", a cărui prăbuşire pe Terra a avut "un impact nu doar regional, ci unul mondial", a continuat cercetător.

Asteroidul, devenit meteorit după ce a ajuns pe pământ, a făcut un crater uriaş, în prezent acoperit cu un strat de sedimente de trei kilometri. În momentul prăbuşirii, a provocat nori uriaşi de fum şi de vapori care ar fi acoperit Terra.

Căderea meteorilui "a provocat o extincţie în masă", precizează omul de ştiinţă australian.

Asteroizi de o asemenea mărime intră în coliziune cu planeta noastră o dată la mai multe zeci de milioane de ani.

Crimă șocantă într-un bloc din Sectorul 2 al Bucureştiului