Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperiri incredibile făcute de NASA. Oamenii de știință nu se gândeau la așa ceva

Sursa foto: Foto: Daily Mail
26 Sep 2012   •   18:09

NASA a dezvăluit astăzi o imagine incredibilă arătând Calea Lactee învăluită într-un halo imens de gaz fierbinte, care se extinde sute de mii de ani lumină, scrie Daily Mail.

Masa estimată a haloului este comparabilă cu masa tuturor stelelor din galaxie. Astronomii au folosit observatorul NASA Chandra X-ray pentru a estima dimensiunea.

Dacă dimensiunea și masa acestui halo de gaz va fi confirmată, ar putea fi o explicație pentru ceea ce este cunoscut sub numele de ”barionii lipsă”, o adevărată problemă pentru galaxie.

Barionii sunt particule, cum ar fi protonii și neutronii, care alcătuiesc mai mult de 99,9 la sută din atomii găsiți în cosmos.

Chandra a observat 8 raze X aflate dincolo de galaxie, la distanțe de sute de milioane de ani lumină.

Datele au arătat că razele X provenite din aceste surse îndepărtate sunt absorbite selectiv de ioni de oxigen din vecinătatea galaxiei.

Oamenii de știință au estimat temperatura haloului între 1 milion și 2,5 milioane de grade Kelvin, sau, cu alte cuvinte, de câteva sute de ori mai fierbinte decât suprafața Soarelui.

Alte studii au arătat că și alte galaxii sunt înglobate în gaz cald, cu temperaturi între 100,000 și 1 milion de grade Kelvin.

Subiecte în articol: NASA Calea Lactee