Antena 3 CNN Life Știinţă Embrion uman creat din 3 părinţi! Care sunt beneficiile acestei descoperiri uluitoare

25 Oct 2012   •   14:15

Cercetătorii din cadrul Universităţii de Sănătate şi Ştiinţă Oregon (OHSU) au creat un embrion uman folosind gene de la un bărbat şi două femei, o descoperire uimitoare privind studiului de împiedicare a transmiterii unor boli incurabile de la părinţi la copii, se arată într-un material din Nature.

"Există speranţe mari ca primul copil să se nască perfect sănătos, folosind această metodă, într-o perioadă de trei ani", spune Shoukhrat Mitalipov, un biolog de reproducţie umană, care conduce echipa de la OHSU.

Mitalipov estimează că sunt 6000 de maladii genetice, care pot fi provocate de malfuncţia unor celule. Mitocondria este responsabilă de transmiterea informaţiilor genetice şi asigură celulei respective energia necesară prin lipide, proteine şi enzime.

Din această cauză, unul din 5000 de copii se naşte cu epilepsie, demenţă sau insuficienţă renală.

Mitalipov a înaintat rezultatul cercetărilor pentru a fi vizate de autoritatea americană, dar acest proces poate fi de lungă durată.

"Aproape sigur vom continua studiile în Marea Britanie, unde vom testa această teză într-o clinică specializată. Alte studii similare din domeniu au avut deja succes faţă de publicul de acolo. Este pentru prima dată când reuşim să împiedicăm o boală genetică. Am lucrat cu părinţi a căror viaţă este afectată de aceste lucruri rele şi sunt entuziasmat de rezultatul obţinut", a precizat omul de ştiinţă.

Cel mai căutat fugar american a fost prins la Vatican